اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

رزمایش کشتیهای جنگی هند با ناو گروه آمریکایی در اقیانوس هند

نیروی دریایی هند از برگزاری رزمایش با ناو هواپیمابر «یو اس اس نیمیتز» و سه ناوشکن همراه آن برای مواجهه با تهدیدات دریایی در «اقیانوس هند» خبر داد.

رزمایش کشتیهای جنگی هند با ناو گروه آمریکایی در اقیانوس هند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروی دریایی هند روز دوشنبه از برگزاری رزمایشی با ناو گروه «یو اس اس نیمیتز» آمریکا در اقیانوس هند خبر داد.

به نوشته وبگاه هندی «ای ان آی» این رزمایش نزدیک جزایر«آندامان» و «نیکو بار» در اقیانوس هند در حالی برگزار شد که هند دلیل آن را توسعه همکاری با نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است. از سوی آمریکا نیز ناو هواپیمابر نیمیتز و سه ناوشکن همراه آن در این رزمایش حضور دارند. در این رزمایش علاوه بر تمرینهای معمول،  تمرین پدافند هوایی نیز برگزار میشود.

فرمانده آمریکایی این ناو گروه هدف برگزاری این رزمایش در این برهه را افزایش تواناییهای طرفین برای مقابله با تهدیدات دریایی خطاب کرد.

به نوشته این منبع خبری، نیروی دریایی هند چندی قبل نیز تمرینهایی با نیروی دریایی فرانسه و ژاپن برگزار کرد.

ژاپن از جمله کشورهای حامی هند در تنش این کشور با چین  بر سر نقاط مرزی  در «دوکلام» است. به دنبال تنش بین هند و چین، نیروی دریایی هند  در آماده باش کامل به سر می‌برد تا هرگونه اقدام دریایی محتمل چین را دفع کند. مقامات هندی همچنین از انتقال سامانه‌های پدافند موشکی متحرک خود به مرز چین برای مقابله احتمالی با جنگنده‌ها و بالگردهای چینی خبر دادند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول