اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

تسهیلات نوسازی باید تبدیل به تسهیلات بهسازی شود

فرماندار یزد با بیان اینکه تسهیلات نوسازی باید تبدیل به تسهیلات بهسازی شود، گفت: روند اجرای طرح های بازآفرینی بافت های ناکارآمد و فرسوده و همچنین احیای بافت تاریخی خالی از سکنه بومی با اقدامات پراکنده و جزیره ای دستگاه های اجرایی اثر بخش نیست .

تسهیلات نوسازی باید تبدیل به تسهیلات بهسازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از  روابط عمومی فرمانداری یزد، سید محمد رستگاری ضمن اشاره به نارضایتی های مستمر محلی نسبت به تبدیل شدن بافت های تاریخی و فرسوده شهری به محل تجمع و اسکان اتباع بیگانه اظهار داشت: روند اجرای طرح های بازآفرینی بافت های ناکارآمد و فرسوده و همچنین احیای بافت تاریخی خالی از سکنه بومی با اقدامات پراکنده و جزیره ای دستگاه های اجرایی اثر بخش نیست .

وی ضمن قدردانی از اقدامات خوب سال گذشته مدیریت شهری در جذب اعتبارات برای طرح های مصوب شده در ستاد بازآفرینی، افزود: اعتبارات جذب شده  باید در سطح شهرستان بصورت عادلانه و با پوشش کل شهرستان تخصیص یافته و هزینه شود.

فرماندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت بافت تاریخی یزد که ثبت آثار جهانی نیز هست اذعان داشت : در شهرستان یزد به جهت اهمیت بافت تاریخی و در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی سکونتگاه ها در بافت تاریخی لازم است تسهیلات نوسازی به تسهیلات بهسازی تغییر عنوان یابد.

وی در ادامه نقش دفاتر تسهیلگری را در مدنظر قراردادن جزییات دقیق تری از نیازمندیهای بهسازی محلات با تکیه بر شناخت میدانی خود قابل توجه ارزیابی کرد و خواستار همکاری و هماهنگی بیشتر این دفاتر برای ایفای نقش فعالتردر انعکاس این اطلاعات به دستگاه های متولی اجرای طرح های بهسازی شد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول