اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

جلالی: ظریف در سفر به مسکو پیام روحانی را به پوتین تقدیم می‌کند

سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت که محمدجواد ظریف در سفر روز سه‌شنبه به مسکو پیام حسن روحانی را به پوتین تقدیم و با همتای روس خود دیدار و گفت‌و‌گو می‌کند.

جلالی: ظریف در سفر به مسکو پیام روحانی را به پوتین تقدیم می‌کند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در آستانه سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به مسکو در توئیتی عنوان کرد: دکتر ظریف وزیر امور خارجه در سی امین سفر خود به روسیه به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی و در سومین سفر در شش ماه گذشته روز سه شنبه عازم مسکو است.

وی افزود: ظریف علاوه بر تقدیم پیام دکتر روحانی به ولادیمیر پوتین، با لاوروف همتای روس خود پنج سال بعد از انعقاد توافق هسته‌ای درباره برجام، تحولات منطقه‌ای و دوجانبه مذاکره خواهد کرد.  

سفیر ایران اضافه کرد: روسیه به عنوان حامی برجام اخیرا با قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مخالفت کرده است. ایران و روسیه علیه تحریم‌های ضد بشری و یکجانبه آمریکا همبستگی کامل دارند. 

جلالی اضافه کرد: در پرتو اراده رهبران و مقامات عالی دو کشور، مناسبات دوجانبه در راستای تامین منافع مشترک و کمک به تامین امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی از روندی رو به رشد برخوردار است.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز از سفر ظریف به مسکو خبر داده بود. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه نیز به بغداد و اربیل سفر کرد. او خرداد ماه سال جاری نیز پس از سفر به استانبول به مسکو رفت و با لاوروف دیدار کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول