اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کاهش 17 درصدی استخراج گاز طبیعی در ازبکستان

کمیته دولتی آمار ازبکستان اعلام کرد استخراج گاز طبیعی در این کشور طی 6 ماه اول سال 2020 میلادی نسبت به مدت مشابه سال 2019 میلادی 17.1 درصد تا 25 میلیارد و 145 میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرده است.

کاهش 17 درصدی استخراج گاز طبیعی در ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگذاری فارس در تاشکند، کمیته دولتی آمار ازبکستان اعلام کرد استخراج گاز طبیعی در این کشور طی 6 ماه اول سال 2020 میلادی نسبت به مدت مشابه سال 2019 میلادی 17.1 درصد تا 25 میلیارد و 145 میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرده است.

در این میان استخراج نفت 2 درصد تا 358 هزار و 100 تن افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، همچنین استخراج میعانات گازی در این کشور در 6 ماه اول سال جاری میلادی 1.3 برابر تا 730 هزار و 100 تن کاهش یافته است.

کمیته دولتی آمار ازبکستان در توضیحی افزود: علاوه بر این، تولید بنزین در ازبکستان در 6 ماه اول سال جاری میلادی با 5.6 درصد افزایش در سطح 522 هزار و 300 تن قرار گرفته است.

گفتنی است، «شوکت میرضیاف» رئیس جمهور ازبکستان در اوایل ماه آوریل سال جاری میلادی فرمانی مبنی بر افزایش ثبات مالی در زمینه نفت و گاز را به امضا رساند.  

ازبکستان برای افزایش استخراج هیدروکربورها باید معادل 250 میلیون دلار وام بنیاد «جاده ابریشم» چین و بانک‌های تجاری خارجی را جذب کند و همزمان باید 400 میلیون دلار وام از آژانس‌های اعتباری صادراتی نیز جذب شود. 

ازبکستان از لحاظ استخراج گاز طبیعی مقام دوم‌ را در بین کشورهای مشترک‌المنافع (همسود) دارد و یکی از 10 کشور استخراج کننده گاز طبیعی در جهان است.

این جمهوری آسیای مرکزی سالانه 61 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تولید و بخشی از آن‌ را به چین و روسیه صادر می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول