اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

رایزنی وزرای دفاع آمریکا و کره جنوبی درباره رزمایش‌های نظامی مشترک

وزرای دفاع کره جنوبی و آمریکا طی تماس تلفنی، درباره مقیاس، زمان‌بندی و روش رزمایش‌های نظامی مشترک دو کشور، در بحبوحه بحران همه‌گیری کرونا رایزنی کردند.

رایزنی وزرای دفاع آمریکا و کره جنوبی درباره رزمایش‌های نظامی مشترک

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیوع ویروس «کووید۱۹ » در سراسر جهان تاثیرات منفی عمیقی بر بخش‌های متعدد جوامع بشری گذاشته و رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مقام‌های کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) گفتند سئول و واشنگتن در تلاش هستند تا علی‌رغم مشکلاتی که ویروس کرونا برای جابجایی نظامیان آمریکایی ایجاد کرده، اما بتوانند بر سر مقیاس، ابعاد و زمان‌بندی رزمایش‌های نظامی سالانه به توافق برسند.

این مقام‌ها خبر دادند که «جیونگ کیونگ‌دو» وزیر دفاع کره جنوبی و «مارک اسپر» همتای آمریکایی او امروز به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند اما نتوانستند بر سر جزئیات این رزمایش‌ها – که معمولا در اوایل آگوست آغاز می‌شدند – تصمیمی بگیرند.

یک مقام سئول که خواست نامش فاش نشود، به رویترز گفت: «ما برای تعیین مقیاس، زمان و روش‌های انجام رزمایش‌ها، تحولات را رصد می‌کنیم».

بر این اساس، وی همچنین افزود: «باید هر کاری را که لازم است، انجام دهیم ولی ایمنی عامل مهمی در حفظ وضعیت آمادگی دفاعی است».

این مقام، گزارش اخیر نشریه «وال‌استریت ژورنال» مبنی بر پیشنهاد پنتاگون به کاخ سفید برای کاهش حضور نظامی در کره جنوبی را «بی‌اساس» توصیف کرده و گفت وزرای دفاع دو کشور در تماس تلفنی امروز درباره خروج نظامیان آمریکایی هیچ صحبتی نکردند.

این در حالی است که طی سه هفته گذشته در جمع نظامیان آمریکایی مستقر در کره جنوبی، نزدیک به ۵۰ مورد ابتلا به ویروس کووید۱۹ گزارش شده و باید دو هفته قرنطینه شوند.

حدود ۲۸ هزار نظامی آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند.

پیش از این نیز برخی منابع آگاه گفته بودند به دلیل نگرانی‌های ناشی از شیوع کرونا، احتمال عدم برگزاری این رزمایش مشترک بین کره جنوبی و آمریکا وجود دارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول