اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعتراضات و اعتصابات در اُکلند آمریکا علیه نژادپرستی و نابرابری اقتصادی

گروهی از کارکنان رستوران‌ها و بخش‌های تأمین غذا در شهر اُکلند آمریکا علیه نژادپرستی و نابرابری اقتصادی دست به اعتصاب زده‌ و با تجمع در خیابان‌های این شهر به تظاهرات پرداختند.

اعتراضات و اعتصابات در اُکلند آمریکا علیه نژادپرستی و نابرابری اقتصادی

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، بامداد امروز (دوشنبه به وقت محلی) گروهی از کارکنان رستوران‌ها و بخش‌های تأمین غذا در شهر اکلند واقع در ایالت کالیفرنیا آمریکا در تجمعی اعتراض‌آمیز، تظاهرات کردند. 

بر اساس نوشته خبرگزاری ویدئویی «Ruptly»، این تظاهرات کنندگان علیه نژادپرستی و نابرابری اقتصادی در آمریکا اعتراض داشته‌اند و دست به اعتصاب سراسری زده‌اند.  

به گفته یکی از معترضان که از کارکنان رستوران‌ مک‌دونالد این شهر است، هدف از این تظاهرات، حمایت از جنبش «زندگی سیاهپوستان مهم است» و نیاز به برقراری عدالت و برابری (اقتصادی) برای کارکنان رستوران‌ها بوده است.  

 

 

 

 

 

بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه می (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه فردی سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» صحنه اعتراضات بوده‌اند.

گزارش‌هایی حاکی از آن است که شهر «پورتلند» در ایالت «اورگن» طی چند روز گذشته، صحنه تظاهرات به نژادپرستی و خشونت پلیس بوده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول