اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

قرارداد 60 درصد کارگزاران تبادل فناوری با موفقیت ثبت شد

تا کنون 60 درصد از کارگزاران فناوری در سراسر کشور، در قالب طرح «جهش تجارت فناوری» موفق به عقد قراردادهای فناورانه شده‌اند.

قرارداد 60 درصد کارگزاران تبادل فناوری با موفقیت ثبت شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به این موضوع که افزایش مبادلات در حوزه فناوری، جهش تولید را به دنبال دارد، طرح جهش تجارت فناوری در دستور کار  شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفت. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به اهمیت تبادلات در حوزه فناوری، در این رابطه ابلاغیه‌ای صادر کرد. شبکه فن بازار معاونت علمی نیز  بر اساس مفاد آن ابلاغیه، تلاش کرد تا این طرح به شکل بهینه اجرایی شود.

محمد صالح خالقی دبیر شبکه فن بازار معاونت علمی گفت: این طرح با همکاری ۵۰  کارگزار تبادل فناوری ( بروکر) در سراسر کشور از  ۷ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز به کار کرد. طرح جهش تجارت فناوری، برای دستیابی به سه هدف عمده تلاش می‌کند. بازاریابی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه، سرمایه‌گذاری بر روی استاتاپ‌ها، طرح‌های فناورانه و اختراعات و همچنین رفع نیاز فناورانه صنایع بزرگ، سه هدفی هستند که این طرح دنبال می‌کند.

وی در ادامه گفت: تا کنون حدود ۱۹ میلیارد تومان قرارداد در قالب این طرح امضاء شده است و برای امضای ۳۰ میلیارد تومان قرارداد بالقوه نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته است. این طرح بروکر محور است و برای تعامل مستقیم با بیش از ۵ هزار شرکت دانش‌بنیان و دیگر فعالان زیست بوم، از ظرفیت ۵۰ بروکر حرفه‌ای در سراسر کشور استفاده شده است.

خالقی ضمن تاکید بر لزوم حمایت از فعالیت‌های بخش خصوصی برای توسعه تبادل فناوری، افزود: کارگزاران تبادل فناوری(بروکرها)، برای انجام وظایف خود از حمایت مادی و معنوی برخوردار می‌شوند. بروکرها علاوه بر دریافت حق‌الزحمه، برای عقد قرارداد، جایزه دریافت می‌کنند.

وی همچنین بیان کرد: همچنین شبکه فن بازار معاونت علمی به بروکرهای برتر یک جایزه ویژه نیز اهداء می‌کند. این جایزه بر اساس نوع و تعداد قرارداد و زمان انعقاد و مفاد آن، به صورت نقدی پرداخت می‌شود. سقف این جایزه تا ۳۰۰ میلیون ریال است. امیدواریم با فعال کردن ظرفیت تمام شبکه فن بازار و با تکیه بر توان جوانان متعهد کشور، بتوانیم در سال جاری رونق و جهش بیشتری در حوزه تبادل و تجارت فناوری ایجاد کنیم.  

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول