اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

نزدیکی ایران و چین تهدیدی برای هژمونی آمریکاست/۱۰۰ سال دیگر هم غرب از فکر تسلط بر ایران منصرف نمی‌شود

«جواد منصوری» سفیر سابق ایران در چین گفت: نزدیکی ایران و چین به‌عنوان دو کشور مستقل به یکدیگر، مشخصا تهدیدی برای هژمونی آمریکا است و مخالفت‌های امروز آنها دقیقا نشانه همین ترس است.

نزدیکی ایران و چین تهدیدی برای هژمونی آمریکاست/۱۰۰ سال دیگر هم غرب از فکر تسلط بر ایران منصرف نمی‌شود

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس،«جواد منصوری»، سفیر سابق ایران در چین در مورد قرارداد راهبردی ایران و چین گفتگویی با خبرگزاری مهر انجام داده است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

- با توجه به اینکه چین در زمینه‌های اقتصادی و فناوری روند رو به رشدی داشته و همچنین نقش موثری در صحنه بین‌المللی ایفا می‌کند، غالب کشورهای دنیا برای توسعه روابط خود با پکن برنامه‌ریزی می‌کنند.

- کشورهای مختلف دنیا تحلیل می‌کنند که در آینده چین نقش بسیار پررنگ‌تری از امروز خواهد داشت و بنابراین، لزوم دستیابی به چارچوب همکاری بلندمدت با این کشور را حس کرده و برای آن برنامه می‌‌کنند.

- امروز آموزش زبان چینی در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا متداول شده، چرا که همه کشورها می‌دانند در آینده با توجه به روابط با چین نیاز به فراگیری زبان چینی وجود دارد. بنابراین تعجبی ندارد که ایران نیز به مانند دیگر کشورها برای همکاری بلند مدت با چین، به دنبال یک چارچوب و سند باشد.

- اروپا و آمریکا به دلایل متعددی به هیچ عنوان حاضر نیستند که ایران از مجموعه غرب جدا شود و این مسئله بسیار مهم است و متاسفانه برخی از تحلیلگران ما به آن توجه نمی‌کنند.

- غرب حتی ۱۰۰ سال دیگر از فکر تسلط بر ایران منصرف نمی‌شود. بنابراین تعجبی ندارد که آنها به حرکت ایران به سمت شرق اعتراض می‌کنند و برای آنکه این اتفاق نیافتد، دست و پا می‌زنند. آنها هر چه بتوانند در این قضیه کارشکنی می‌کنند.

- آمریکا تمایلی به پیشرفت هیچ کشور مستقلی ندارد. نزدیکی ایران و چین به‌عنوان دو کشور مستقل به یکدیگر، مشخصا تهدیدی برای هژمونی آمریکا است و مخالفت‌های امروز آنها دقیقا نشانه همین ترس است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول