اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

انسداد ۳۸ حلقه چاه غیرمجاز طی یک هفته در تهران

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: برای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی طی هفته گذشته با انسداد ۳۸ حلقه چاه غیرمجاز از خروج حدود ۴۵۰ هزارمتر مکعب آب در سفره‌های زیرزمینی استان تهران جلوگیری شد.

انسداد ۳۸ حلقه چاه غیرمجاز طی یک هفته در تهران

احمدعلی قربانیان معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با تلاش گروه گشت و بازرسی و با همکاری کارشناسان حقوقی و اخذ دستور قضایی در امورهای منابع آب تهران بزرگ، شهریار، شمیرانات، ری و دماوند در یک هفته گذشته ۳۸ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسدود شد.

وی افزود: همچنین طی این مدت حدود ۹ هزار متر مربع از حریم و بستر رودخانه های سیاهرود و چهل قز توسط امور منابع آب تهران و پردیس و همچنین ری رفع تصرف و به انفال بازگردانده شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه انسداد چاه‌های غیرمجاز نقش مؤثری در جلوگیری از تشدید افت آب‌های زیر زمینی دارد، تصریح کرد: شناسایی و برخورد با چاه‌های غیرمجاز از وظایف ذاتی و قانونی این شرکت به شمار می‌رود و در طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب‌های زیرزمینی باید وضعیت بحرانی منابع آبی را با بهبود مصرف آب در بخش های اساسی از جمله کشاورزی که مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین است کنترل کرد.

انتهای پیام/پ/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول