اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

«خوشه‌های خشم»، «کژراهه» و «مرشد و مارگاریتا» تجدید چاپ شدند

کتاب‌های خوشه‌های خشم، مرشد و مارگایتا و کژراهه توسط انتشارات امیرکبیر تجدید چاپ شدند.

«خوشه‌های خشم»، «کژراهه» و «مرشد و مارگاریتا» تجدید چاپ شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، چاپ بیست‌وسوم خوشه‌های خشم اثر جان اشتاین‌بک با ترجمه شاهرخ مسکوب و عبدالرحیم احمدی، چاپ سوم مرشد و مارگاریتا اثر میخائیل بولگاکوف با ترجمه بهمن فرزانه و چاپ ششم کژراهه به قلم احسان طبری توسط انتشارات امیرکبیر روانه بازار نشر شدند.

خوشه‌های خشم

خوشه‌های خشم از رمان‌های کلاسیک قرن بیستم محسوب می‌شود که در نقد فرایند سرمایه‌داری و بی‌عدالتی ابتدای سده بیستم در ایالات متحده امریکا نگاشته شده است. زمانی که قطحی و ماشینیسم و سرمایه‌داری دست به دست هم داده بودند تا اقشار ضعیف و متوسط را زیر چرخ‌های سرمایه و بانک له کنند. دوره‌ای از تاریخ امریکا که سرمایه‌داری در حال تبدیل به یک نظام است و شرکت‌ها و بانک‌ها دست در دست یکدیگر زندگی را برای انسان‌ها سخت می‌کنند.

در این روزها که دوباره اعتراضات به بی‌عدالتی ساختاری در جامعه امریکا به جریان افتاده است شاید خواندن این اثر که تاریخ ساختاری این بی‌عدالتی را به رخ می‌کشد خالی از لطف نباشد. اثری که جان فورد سینماگر شهیر هالیوودی هم یک اقتباس سینمایی از آن با همین نام انجام داده است. چاپ بیست‌سوم خوشه‌های خشم در ۵۷۲ صفحه، کاغذ سبک بالکی و وزن ۵۳۵ گرم، جلد شومیز و قیمت ۱۱۱ هزار تومان توسط انتشارات امیرکبیر و در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه با طرح جلد جدید روانه پیشخان کتابفروشی‌ها شده است.

مرشد و مارگاریتا

این رمان نامدار قرن بیستم روسی توسط بهمن فرزانه به فارسی برگردانده شده است. مترجمی که نام او به ترجمه فارسی رمان صد سال تنهایی گره خورده است. شاید زمانی که بولگاکوف نسخه روسی رمان خود را به دلیل شرایط وقت اتحاد جماهیر شوروی و چاپ نشدن آن آتش زد تصورش را نمی‌کرد که ۲۷ سال بعد از مرگش نسخه اولیه کتاب که توسط همسرش منتشر شده با استقبال زیاد مخاطبان روبرو شود. حالا ۸۰ سال از مرگ این نویسنده و پزشک اوکراینی می‌گذرد که که چاپ سوم رمان مشهور او منتشر شده است. 

لازم به ذکر است که تغییر عنوان کتاب به «مرشد و مارگاریتا» با مجوز و تاییدیه مکتوب خانواده مرحوم بهمن فرزانه صورت گرفته است که از نظر قانونی، مالک همه حقوق قانونی و مالی آثار آن مرحوم در امیرکبیر محسوب می شود. چاپ بیست و سوم «مرشد و مارگاریتا» در ۵۴۴ صفحه و جلد شومیز، کاغذ بالکی سبک و وزن ۳۹۹ گرم و قیمت ۵۹ هزار تومان توسط انتشارات امیرکبیر با طرح جلد جدید روانه بازار نشر شده است.

کژراهه

کژراهه خاطرات و دیدگاه‌های احسان طبری ایدئولوژیست ارشد و مفسر مارکسیسم و عضو کمیته مرکزی حزب توده در ایران است. طبری در اوایل دهه ۶۰ به همراه تعدادی دیگر از رهبران این حزب دستگیر شد. بازداشت و تنهایی موجب تغییر تدریجی افکار و آرای این مفسر بزرگ چپ شد. هرچند زمینه‌های این تغییر از سال‌ها قبل و پیش از انقلاب در طبری پیش آمده بود. طبری خود در این زمینه می‌گوید از سال ۱۳۴۸ در مارکسیسم به بن‌بست رسیدم اما با ملاحظات شغلی و زندگی نه در شوروی امکان داشت از چپ برائت کنم نه در غرب می‌دانستم چه کنم و راهی به ایران و حکومت پهلوی داشتم.

تغییر عقاید و آرای طبری در مدت بازداشت در دهه شصت چنان بود که در همان زمان درخواست ملاقات با علامه جعفری را داد. هرچند این درخواست از سوی علامه بنا به بعضی ملاحظات رد شد اما در نهایت طبری موفق به دیدار علامه شد. هرچند روایتی از آنچه در این دیدار گذشت وجود ندارد. چاپ ششم کتاب کژراهه در ۴۰۰ صفحه، جلد شومیز، کاغذ سبک بالکی به وزن ۲۹۶ گرم و قیمت ۴۵ هزار تومان توسط انتشارات امیرکبیر روانه بازار نشر شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول