اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

200 هزار مسکن مهر در انتظار تکمیل شدن/ احتکار زمین توسط سازمان‌های دولتی

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: 112 هزار واحد مسکن مهر تکمیل شده منتظر انشعابات هستند که دولت باید این نقیصه را رفع کند ضمن اینکه 61 هزار واحد مسکن مهر هم نیمه تمام است که در صورت تکمیل و عرضه، بخشی از التهاب بازار کاسته می‌شود.

200 هزار مسکن مهر در انتظار تکمیل شدن/ احتکار زمین توسط سازمان‌های دولتی

عباس گودرزی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره التهاب بازار مسکن وافزایش قیمت خانه اظهار داشت: اگر در حوزه مسکن کم کاری و بی‌توجهی صورت گیرد ممکن است 4 سال بعد آثار آن را ببینیم؛ بحران فعلی نشانه عدم اهمیت به حوزه مسکن در طول 6 تا 7 سال گذشته است. ضمن اینکه متاسفانه دولت نه تنها برنامه جدیدی در این حوزه عملیاتی نکرد بلکه طرح‌های گذشته را هم مزمت کرده و آنرا تکمیل نکردند.

گودرزی گفت: ای کاش دولت بعد از آنکه طرح جدیدی برای رفع کمبودهای خانه در کشور نداشت  لااقل 112 هزار مسکن مهر که در کشور وجود دارد و آماده انشعاب است را تکمیل می‌کرد ضمن اینکه 61 هزار واحد مسکن مهر هم نیمه تمام است که اگر دولت مسکن مهر نیمه تمام و منتظر انشعاب را تکمیل می‌کرد و به بهره‌برداری می‌رساند و تکمیل می‌کرد بخشی از التهاب بازار کاسته می‌شد.

وی افزود: ‌دولت مکلف است مسکن مهر نیمه تمام را سریع‌تر تکمیل کند ضمن اینکه اگر دولت اراده کند ظرفیت لازم در کشور وجود دارد که مشکل مسکن در کوتاه مدت حل شده و سرو سامان پیدا کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس خاطرنشان کرد: دولت طبق قانون باید یک میلیون مسکن می‌ساخت که عملا فقط 300 هزار مسکن ساخته است که ما عملا شاهد کمبود میلیون‌ها واحد خانه در کشور هستیم.

گودرزی گفت:‌ طبق اصل 31 قانون اساسی وظیفه دولت است که برای مردم و در شان آنان مسکن تهیه کرده و یا زمینه این کار را فراهم کند اما دولت این کار را نکرده است. 

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: 50 تا 70درصد ارزش ساخت مسکن مربوط به زمین است و متاسفانه برخی افراد و نهادها زمین زیادی را احتکار کرده‌اند. ضمن اینکه در خیلی از شهرها طبق آمار استخراج شده میلیون‌ها متر مربع زمین مربوط به سازمان‌ها، ارگان‌ها، و دستگاه‌ها، بانک‌ها و مؤسسات احتکار شده است.

گودرزی گفت: زمین‌‌های احتکار شده یا باید به بازار عرضه شود و یا باید زمینه ساخت وساز خانه در آنجا فراهم شود و یا اینکه در صورت نگهداری این زمین‌ها باید مالیات سنگین پرداخت شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول