اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۴ قله کوهستان الوند در انتظار ثبت آثار ملی طبیعی

مدیرکل محیط زیست استان همدان از ثبت چهار کوهستان الوند در آثار ملی طبیعی خبر داد.

۴ قله کوهستان الوند در انتظار ثبت آثار ملی طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محسن جعفری‌نژاد بسطامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرونده ثبت ملی شدن چهار قله‌ کوهستان الوند همدان در دست بررسی است اظهار کرد: چهار قله‌ «الوند، کلاغ لان، دائم برف و کلاه قاضی» کوهستان الوند، امسال به عنوان اثر طبیعی ملی ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه این قلل محدوده‌ای هزار و ۹۰۰ هکتاری را شامل می‌شود افزود: موافقت‌های لازم در استان و از کمیته فنی سازمان حفاظت محیط زیست کسب شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اضافه کرد: در حال حاضر منتظر تشکیل نشست شورای عالی محیط زیست کشور هستیم تا این موضوع در آنجا مطرح و تأیید شود.

وی با بیان اینکه کوه الوند یکی از قله‌های کوهستان الوند است و حدود ۳ هزار و ۴۵۰ متر ارتفاع دارد افزود: این قله یکی از یک‌هزار و ۵۱۵ قله بسیار برجسته جهان به‌شمار می‌رود.

جعفری‌نژاد بسطامی با اشاره به اینکه این کوه در فاصله صخره بزرگ کوه الوند بوده و دامنه جنوبی آن که رو به تویسرکان است گفت: برخلاف تصور عمومی، قله الوند بلندترین نقطه کوهستان الوند نیست، بلکه قله یخچال با ارتفاع ۳۵۸۰ متر، بلندترین قله رشته‌کوه الوند و استان همدان و یکی از قله‌های طرح سیمرغ کوه‌های ایران به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول