اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مهارت‌آموزی جهادگران با هدف محرومیت‌زدایی/ فعالیت ۴۰۰ صندوق قرض‌الحسنه درخراسان جنوبی

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی آموزش تخصصی و افزایش مهارت جهادگران را یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی ذکر کرد و گفت: جهادگران با فراگیری آموزش‌های تخصصی می‌توانند بخشی از مشکلات فنی مردم مناطق محروم را نیز برطرف کنند.

مهارت‌آموزی جهادگران با هدف محرومیت‌زدایی/ فعالیت ۴۰۰ صندوق قرض‌الحسنه درخراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری پیش از ظهر امروز در نشست خبری امضای تفاهم‌نامه سازمان بسیج سازندگی با  اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: هدف از این تفاهم‌نامه مهارت‌آموزی و ایجاد گروه‌های تخصصی، تقویت فرهنگ جهادی و خدمت‌رسانی است.

جهادگران با فراگیری آموزش‌های تخصصی می‌توانند بخشی از مشکلات فنی مردم مناطق محروم را نیز برطرف کنند

 

وی آموزش تخصصی و افزایش مهارت جهادگران را یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی ذکر کرد و بیان داشت: جهادگران با فراگیری آموزش‌های تخصصی می‌توانند بخشی از مشکلات فنی مردم مناطق محروم را نیز برطرف کنند.

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی مطرح کرد: برخی از جهادگران با توجه به استعدادهای خود قابلیت این را دارند که به‌عنوان مربی فنی‌وحرفه‌ای در رشته‌های مختلف فعالیت کنند که با شناسایی و معرفی آنان به اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای دوره‌های مربیگیری برای این جهادگران برگزار خواهد شد.

باید از ظرفیت جهادگران به‌صورت مشترک در مناطق محروم استفاده شود تا آموزش‌ها به‌صورت میدانی انجام شود

 

هنری با بیان اینکه برای افزایش مهارت جهادگران برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌آموزی کوتاه‌مدت پیش‌بینی شده، تصریح کرد: گفت: باید از ظرفیت جهادگران به‌صورت مشترک در مناطق محروم استفاده شود تا آموزش‌ها به‌صورت میدانی انجام شود.

وی بحث آموزش میدانی را یکی از اولویت‌های آموزش‌های مهارتی و اشتغال ذکر کرد و افزود: امسال تشکیل تعاونی‌های اشتغالزایی در حوزه صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی در دستور کار قرار دارد.

راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی با کمک تسهیل‌گران در روستاها انجام می‌شود و هم‌اکنون بالغ بر ۴۰۰ صندوق قرض‌الحسنه مردمی در استان فعال است

 

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی از ثبت گروه‌های جهادی تخصصی در سامانه ملی اطلس جهادی خبر داد و با بیان اینکه تاکنون فعالیت‌های ۵۲۰ گروه جهادی استان در این سامانه ثبت شده، مطرح کرد: راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی با کمک تسهیل‌گران در روستاها انجام می‌شود و هم‌اکنون بالغ بر ۴۰۰ صندوق قرض‌الحسنه مردمی در استان فعال است.

هنری با بیان اینکه طی یک سال گذشته برای بالغ بر سه هزار و ۲۰۰ نفر آموزش‌های تخصصی در حوزه اشتغال برگزار شده، عنوان کرد: از فضاهای کارگاهی دو مجموعه بسیح سازندگی و اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای استان برای اجرای کارگاه‌ها و برنامه‌های مشترک استفاده خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث تکمیل زنجیره‌های ارزش رسته‌های شغلی از ظرفیت اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای استان برای ساخت دستگاه‌های فرآوری محصولات استفاده می‌شود.

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول