اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

جلوگیری از تجمع دارویی در خانه‌ها با نسخ الکترونیکی/90 درصد هزینه بیماران کرونایی برعهده بیمه سلامت است

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی گفت: بیماران کرونایی طی ۲۴ ساعت ساماندهی شده و دارای دفترچه می‌شوند و حتی ۹۰ درصد هزینه بیماران کرونایی در بخش بستری بر عهده بیمه سلامت است.

جلوگیری از تجمع دارویی در خانه‌ها با نسخ الکترونیکی/90 درصد هزینه بیماران کرونایی برعهده بیمه سلامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، وحید مجیدی امروز در دومین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و هم‌اندیشی با رسانه‌های آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: خرداد سال ۱۳۹۶ ساختمان جدید بیمه سلامت شروع به کار فیزیکی کرد و تا تیر سال ۹۷ ادامه داشت ولی پیمانکار ۱۰ ماه کار را تعطیل کرد و سپس با تغییر پیمانکار از اسفند سال ۸۷ دوباره عملیات احداث شروع شد و در نهایت بعد از ۲۷ ماه مورد بهره‌‌برداری رسید.

وی افزود: این ساختمان جزو ساختمان‌های بی‌نظیر بیمه سلامت است و از نظر امکانات و شرایط ساختمانی جزو ساختمان‌های کم‌نظیر شهر می‌باشد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: این ساختمان متعلق به ملت است و برای تسهیل خدمت‌رسانی به مردم احداث شده است زیرا ساختمان قبلی شرایط مناسبی برای ارائه خدمات مناسب به مردم نداشت.

وی با اشاره بر اینکه پذیرش نسخ از یک تیرماه در این فضا انجام می‌گیرد، افزود: این فضا در ۷ طبقه با مجموعه‌های مختلف اعم از رفاهی برای پرسنل ساخته شده است.

مجیدی در ادامه به پروژه‌‌های الکترونیکی بیمه سلامت استان اشاره کرد و گفت:  ۶۳۸ پزشک به سیستم الکترونیکی وصل شده و نسخ را به صورت الکترونیکی ارسال می‌کنند که ۴۰۰ پزشک باقی مانده است که قطعا با برنامه‌ریزی و ارائه آموزش‌های لازم تا آخر شهریورماه همه پزشکان به این نسخ الکترونیکی وصل خواهند شد.

وی افزود: ۱۰ میلیارد ریال در ۱۴ تیرماه سال جاری پرداختی برای دریافت اسناد (نسخ الکترونیکی) داشتیم.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۵۸۰ موسسه نسخ خود را به صورت الکترونیکی ارسال می‌کنند، افزود: قطعا این موضوع تا پایان مردادماه با تحول چشمگیری روبه‌رو خواهد بود.

وی با اشاره بر موضوع وب سرویس بیان داشت: در بخش آزمایشگاه ۳ نرم‌افزار، موسسات تصویربرداری، دو نرم‌افزار تعریف شده است که این تعدد نرم‌افزاری منجر به حذف کامل تائید دارو منجر خواهد شد.

مجیدی با تاکید بر اینکه در یک سال گذشته ۳۹۴ هزار نسخه الکترونیکی برای ما ارسال شده است، گفت: همه بیمه سلامت تا آذر سال‌جاری ملزم شده‌اند که دیگر نسخ کاغذی از بخش خصوصی دریافت نکنند که البته شروع کار با مشکلاتی روبه رو خواهد بود ولی قطعا بعد از چند ماه دیگر چیزی به نام نسخه کاغذی نیست و همه افراد تحت پوشش بیمه سلامت با یک کد ملی شناسایی می‌شود.

وی ادامه داد: به صراحت می‌توان اعلام کرد که تعداد افراد با دو یا سه دفترچه به صفر رسیده است.

صرفه جویی 4 میلیون برگ کاغذ با اجرای نسخ الکترونیکی

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با بیمارستان‌های شمس، بهبود، کلینیک آبان، شهریار، ۲۹ بهمن و غیره هماهنگ شدیم تا دیگر نسخ کاغذ نفرستند که به همین منظور ۴ میلیون برگ کاغذ صرفه‌جویی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد ریال از پرداختی کارانه پرستاران در اختیار بیمه سلامت قرار گرفت، گفت: یک‌شنبه این  مبلغ به حساب مطالبه‌گران پرداخت شده است و امیدواریم با حمایت دولت سه ماه آخر بدهی سال را به دانشگاه پرداخت کنیم که البته اخیرا ۳۲ میلیون ریال پرداختی به دانشگاه داشتیم.

مجیدی یادآور شد: بیماران کرونایی طی ۲۴ ساعت ساماندهی شده و دارای دفترچه می‌شوند و حتی ۹۰ درصد هزینه بیماران کرونایی در بخش بستری بر عهده بیمه سلامت است.

وی متذکر شد: از لحاظ علمی هیچ‌کدام از درمان و داروها برای کرونا اثبات شده نیست و نتیجه قطعی ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تمامی خدماتی که مناسب برای درمان مبتلایان کرونا باشد، قطعا تحت پوشش بیمه سلامت است.

وی با اشاره بر اینکه در اسفند و فروردین که اوج شیوع کرونا بود، بالغ بر ۴۸۰ میلیارد تومان( نصف اعتبارات کل سال یک استان) از مطالبات توسط دولت به ما تخصیص یافت، گفت: دفترچه‌های کارمندی و سایر اقشار با مشکل تاریخ اعتبار روبه رو نیستند زیرا بحث استحقاق‌سنجی انجام گرفته است.

مجیدی تصریح کرد: با توافق انجام گرفته علاوه بر زندانیان به خانواده آنها هم دفترچه صادر می‌شود تا مشکل از این بابت نداشته باشند.

وی یادآور شد: امید است با کارها و عملکرد خوبی که به همت همکاران در بیمه سلامت داشتیم به عنوان پنجمین بار دستگاه برتر جشنواره شهید رجایی انتخاب شویم.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه افزایش چشمگیری از لحاظ تعداد افراد تحت پوشش در اثر کرونا نداشتیم، گفت: آماری از هزینه‌کرد برای افراد مبتلا به کرونا با دفترچه بیمه سلامت نداریم.

وی اضافه کرد: هیچ محدودیتی از لحاظ صدور بیمه برای افراد معرفی شده از سوی بهزیستی و کمیته امداد نداریم.

مجیدی خاطرنشان کرد: ملک ساختمان قبلی بیمه سلامت در اختیار بیمه است و هنوز فکری برای آن ساختمان نداریم ولی اگر در صورت جداسازی، اداره تبریز از اداره‌کل به این ساختمان منتقل خواهند شد ولی فعلا هیچ برنامه‌ای جز تخلیه کامل ساختمان نداریم.

وی اذعان داشت: با جا افتادن موضوع نسخ الکترونیکی تجمع دارو در خانه‌ها کاهش خواهد یافت و دیگر یک فرد دیابتی نمی‌تواند سر خود میزان انسولین را کاهش یا افزایش دهد زیرا در صورت مراجعه نمی‌تواند دارو و آمپول را بخرد چرا که برنامه استفاده در اختیار پزشک و داروخانه خواهد بود.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول