اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

خودروها روز به روز گران‌تر و بی‌کیفیت‌تر می‌شوند/ ماجرای حضور نورچشمی‌ها در قرعه‌کشی خودرو

عضو مجمع نمایندگان استان مرگزی در مجلس گفت: قیمت خودرو افزایش و کیفیت‌های آن روز به روز کاهش می‌یابد، چرا باید خودروسازان بعد از گذشت چندین سال از تولید پراید هنوز با همان کیفیت محصول خود را به بازار عرضه کنند؟ چرا بحث ارتقای کیفیت در خودرو مطرح نیست؟

خودروها روز به روز گران‌تر و بی‌کیفیت‌تر می‌شوند/ ماجرای حضور نورچشمی‌ها در قرعه‌کشی خودرو

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با انتقاد از وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: خودروسازان منطق مشخصی در قیمت‌گذاری‌ها ندارند، نرخ دلار ثابت است قیمت‌ها را افزایش می‌دهند، ارز بالا می‌رود بازهم قیمت‌ها را افزایش‌ می‌دهند! به راستی منطق آنان در این افزایش‌ها چیست؟

وی تصریح کرد: چرا باید خودروسازان خودروها را در انبارها نگهداری کنند تا کمبود عرضه موجب افزایش تقاضا و بازار سیاه شود؟

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با اشاره به نحوه قرعه‌کشی‌ها اظهار کرد: فارغ از نحوه ثبت‌نام‌ها و قرعه‌کشی‌ها که با اما و اگر مواجه است، گفته می‌شود خودروها را به نورچشمی‌ها می‌دهند و بعضی اوقات ده‌‌ها خودرو با کدملی‌های خریداری شده، واگذار می‌شود و مشخص است در قرعه‌کشی خودروها کوتاهی وجود دارد.

 گفته می‌شود خودروها را به نورچشمی‌ها می‌دهند و بعضی اوقات ده‌‌ها خودرو با کدملی‌های خریداری شده، واگذار می‌شود و مشخص است در قرعه‌کشی خودروها کوتاهی وجود دارد 

سلیمی بیان کرد: متاسفانه تفاوت قیمت کارخانه و بازار به شدت آسیب زننده است، عده‌ای خاص می‌توانند خودروها را از کارخانه خریداری کنند، باید بررسی شود چه کسانی از این تفاوت قیمت‌ها سود می‌برند، من شنیده‌ام درصد بالایی از خودروی تولیدی را به آدم‌‌های خاص می‌دهند که این رویه فساد عظیمی را در صنعت خودرو دامن زده است و باید اصلاح شود.

وی گفت: از سویی دیگر قیمت خودرو افزایش و کیفیت‌های آن روز به روز کاهش می‌یابد، چرا باید خودروسازان بعد از گذشت چندین سال از تولید پراید هنوز با همان کیفیت محصول خود را به بازار عرضه کنند؟ چرا بحث ارتقای کیفیت در خودرو مطرح نیست؟

 قیمت خودرو افزایش و کیفیت‌های آن روز به روز کاهش می‌یابد، چرا باید خودروسازان بعد از گذشت چندین سال از تولید پراید هنوز با همان کیفیت محصول خود را به بازار عرضه کنند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ورود قوه قضاییه به صنعت خودرو افزود: حتما باید زندگی مردم دچار آشفتگی شود تا سازمان بازرسی به موضوع خودروها ورود کند.

سلیمی بیان کرد: متاسفانه شرکت‌های خودروساز توسط افراد سیاسی اداره می‌شود، چرا باید پزشکی از وزارت بهداشت که حرفه‌اش پزشکی است در این شرکت‌ها مسئولیت مهمی بر عهده داشته باشد، شاید می‌خواهد تَب خودروها را اندازه‌گیری کند؟!

وی افزود: سوال این است که این شرکت‌های خودروساز شرکت هستند، چرا باید مدیرعامل آنها را وزیر صنعت انتخاب کند؟ رئیس دفتر فلان آقا در این شرکت‌ها منصوب می‌شوند؟ مدیران در شرکت‌های خودروسازی با توصیه عمه‌ها و خاله‌ها مشغول به کار می‌شوند! در بعضی از شرکت‌ها مدیران به صورت فامیلی و خانوادگی مدیریت می‌کنند؟

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس بیان کرد: امروز کارمند معمولی یک اداره به عنوان عضو هیات مدیره چندین شرکت فعالیت دارند و در شرکت‌هایی مشغول هستند که گردش مالی میلیاردی دارند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول