اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

کاهش 2200 تومانی بهای ارز در روز آخر ضرب‌الاجل بانک مرکزی به صادرکنندگان/ روند کاهش قیمت‌ها ادامه دارد

روند نرخ ارز در بازار کاهشی است و تا دقایقی پیش صرافی‌ها دلار را به نرخ 20400 تومان معامله می‌کردند که 2200 تومان نسبت به روز گذشته کاهش نشان می‌دهد.

کاهش 2200 تومانی بهای ارز در روز آخر ضرب‌الاجل بانک مرکزی به صادرکنندگان/ روند کاهش قیمت‌ها ادامه دارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در ادامه روند کاهشی بهای ارز در بازار تا این لحظه قیمت ارز نسبت به روز گذشته بیش از 2 هزار تومان کاهش داشته است. هم اکنون صرافی‌ها دلار را به قیمت 19900 تومان خریداری و 20400 تومان می‌فروشند.

همچنین بهای یورو به 23500 تومان رسیده که صرافی‌ها از دارندگان این ارز 23000 هزار تومان خریداری می‌کنند. روز گذشته دلار 22600 تومان معامله می‌شد با این حساب تا این ساعت 2200 تومان کاهش داشته است.

یورو هم روز گذشته با نرخ 25100 تومان به فروش می‌رسید امروز 1600 تومان کاهش داشته است.

پیگیری خبرنگار فارس از بازار تهران نشان می‌دهد که قیمت ارز همچنان نزولی است و صرافی‌ها روند کاهشی نرخ ارز در روز جاری و روزهای آینده را پیش‌بینی می‌کنند.

در روزهای اخیر عرضه ارز در سامانه نیما افزایش قابل توجهی داشته است به طوری که طبق اعلام بانک مرکزی در میزان عرضه‌ها بیش از 130 درصد رشد داشته است.

این کاهش قیمت و افزایش عرضه ارز در سامانه نیما مصادف با آخرین روزی است که بانک مرکزی به عنوان ضرب‌الاجل بازگشت ارز صادراتی به صادرکنندگان اعلام کرده است.

بانک مرکزی به صادرکنندگانی که ظرف سال‌های 97 و 98 بالغ بر 27 میلیارد دلار ارز صادراتی را به کشور برنگردانده‌اند تا روز 31 تیر ماه فرصت داده بود که تعهدات ارزی خود را ایفا کنند. برای ایفا نشدن تعهدات ارزی و بازنگرداندن ارز تا تاریخ تعیین شده تنبیهاتی در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول