اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

تماس سازمان ملل با مقامات ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای کاهش تنش‌های مرزی

سخنگوی سازمان ملل از تماس مقامات این سازمان با باکو و ایروان برای کاهش تنش‌های مرزی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان خبر داد.

تماس سازمان ملل با مقامات ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای کاهش تنش‌های مرزی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «استفان دوژاریچ» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد نگرانی جدی خود را در زمینه افزایش تنشهای مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام کرد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وی افزود، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل عمیقا نگران تنشهای کنونی در این منطقه و خواستار حداکثر خویشتنداری باکو و ایروان است چرا که درگیری نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌تواند به یک فاجعه تبدیل شود. 

دوژاریچ همچنین تاکید کرده است که سازمان ملل در سطوح مختلف با مقامات دو کشور در تماس است.

تنشها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان از روز 12 جولای و به دنبال حملات توپخانه‌ای نظامیان ارمنی به مواضع آذربایجان در ناگورنو-قره باغ افزایش یافته است. در عوض ارمنستان نیز می‌گوید که تنشها بعد از تلاشهای ارتش آذربایجان برای حمله به مواضع ارمنستان افزایش یافته است. باکو اعلام کرده است که در نتیجه حملات ارمنستان 12 نظامی این کشور کشته شده و ارمنستان نیز می‌گوید که در این درگیریها 4 نظامی این کشور کشته و 10 تن دیگر نیز مجروح شده‌اند. 

طی روزهای اخیر از شدت تنشها کاهش یافته و دو طرف از آرام بودن شرایط در مرزها خبر داده‌اند. 

نبرد ناگورنو-قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۸۸ آغاز شد. قره‌‌باغ، منطقه‌ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی واقع شده و ریشه اختلاف این دو کشور بر سر مسئله  «ارضی» است و به عبارت دیگر جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزئی از خاک خود می‌دانند. نبرد در این منطقه تاکنون صدها کشته و مجروح بر جا گذاشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول