اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اعطای مرخصی به زندانیان مشمول در دور دوم تشدید شیوع ویروس کرونا

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: اعطای مرخصی به زندانیان مشمول در دور دوم تشدید شیوع ویروس کرونا، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و دادرسی الکترونیکی از جمله اولویت‌های دوره تحول در قوه قضائیه است.

اعطای مرخصی به زندانیان مشمول در دور دوم تشدید شیوع ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ظهر امروز در جلسه شورای معاونین دادگستری استان زنجان اظهار کرد: با توجه به اصلاح ساختار در قوه قضاییه و تشکیلات دادگستری استان زنجان چهار دادسرای عمومی و انقلاب در شهرستان‌های ایجرود، ماهنشان، طارم و سلطانیه حذف شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه از برنامه‌های دوره تحولی قوه قضائیه چابک‌سازی در واحدهای ستادی و حذف برخی معاونت‌ها بود که در همین راستا در تشکیلات قضایی استان زنجان پست‌های قائم مقام حذف و معاون برنامه‌ریزی و آمار و انفورماتیک  با سایر معاونت‌ها ادغام شد.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه ما ملزم به اجرای مصوبات و بخشنامه‌ها  قوه قضاییه در همه حوزه‌ها  هستیم ادامه داد: اعطای مرخصی به زندانیان مشمول در دور دوم تشدید شیوع ویروس کرونا، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و دادرسی الکترونیکی از جمله اولویت‌های دوره تحولی قوه قضائیه است که برای اجرای دقیق این مصوبات نیازمند همراهی و همکاری همه مدیران دستگاه قضایی استان زنجان هستیم.

وی تعیین تکلیف پرونده‌های معوق در استان را از برنامه‌های مهم تشکیلات قضایی استان برشمرد و بیان داشت: در سال 98 توفیقات بسیار خوبی در بیشتر حوزه‌ها و همچنین در تعیین تکلیف پرونده‌های معوق داشتیم، که سال جاری با تلاش مضاعف و جهادی باید این توفیقات ارتقا پیدا کند.

صادقی نیارکی تصریح کرد : جلب رضایت در پرونده‌های قصاص و ایجاد صلح و سازش از برنامه‌های دوره جدید مرکز توسعه حل اختلاف است که استان زنجان نیز باید در این مسیر برنامه‌ریزی و تلاش کند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه برابر بخشنامه ریاست قوه قضائیه در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعطیلی شرکت‌ها است، افزود: هیچ کدام از بانک‌ها حق ندارند کارگاه یا کارخانه‌ای که تملک کرده‌اند را تعطیل یا نیمه تعطیل کنند که این امر در استان زنجان نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: در بحث مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف باید برای جلب رضایت در پرونده‌های قصاص و ایجاد صلح و سازش در دوره جدید گام‌های موثری برداشته شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول