اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

استقرار 3 درصد واحدهای صنعتی و صنایع معدنی کشور در قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: هم اکنون دو هزار و 231 واحد صنعتی و صنایع معدنی در استان داریم، سه درصد واحدهای صنعتی و صنایع معدنی کشور در استان قم مستقر هستند.

استقرار 3 درصد واحدهای صنعتی و صنایع معدنی کشور در قم

محمود سیجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت طرح‌های در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی در استان قم اظهار کرد: هم اکنون در مجموع 606 طرح در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی در استان وجود دارد که حجم سرمایه گذاری برای این طرح‌ها 10 هزار و 128 میلیارد تومان است و اشتغال زایی طرح‌ها 20 هزار و 187 نفر است.

وی ادامه داد: مهم ترین طرح‌های در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی در استان قم در زمینه تولید محصولات فولادی و آهنی، انواع محصولات پلاستیکی، انواع لوله و پوشش لوله، کاغذ از کربنات کلسیم، پنل خورشیدی چند کریستالی، تولید مصنوعی، انواع شمش فولادی، انیدرید فتالیک، فرآورده‌های لبنی، دی اکتیل فتالات و لوازم بهداشتی و سلولزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: تعداد طرح‌های صنعتی و صنایع معدنی در استان با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد 358 طرح است، برای این طرح‌ها هزار و 329  میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است و نیاز به هزار و 450 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای تکمیل طرح‌ها است، طرح‌هایی که اشتغال زایی آن‌ها 9 هزار و 442 نفر است.

سیجانی با اشاره به وضعیت واحدهای صنعتی و صنایع معدنی موجود در استان قم اظهار کرد: هم اکنون دو هزار و 231 واحد صنعتی و صنایع معدنی در استان داریم، در حالی که این رقم در کشور 72 هزار و 144 واحد است و سه درصد واحدهای صنعتی و صنایع معدنی کشور در استان قم مستقر هستند.

وی خاطرنشان کرد: حجم سرمایه گذاری در واحدهای صنعتی و صنایع معدنی موجود در استان قم پنج هزار و 130 میلیارد تومان است که این رقم در کشور 490 هزار و 236 میلیارد تومان است و 1.1 درصد سرمایه‌گذاری‌ها در واحدهای صنعتی و صنایع معدنی موجود در کشور در استان قم صورت گرفته است.

انتهای پیام/78004*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول