اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

خدمات زیربنایی باید به صورت پایدار در اختیار کمپ‌ها قرار گیرد

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: باید شرایطی فراهم شود که خدمات زیربنایی به صورت پایدار در اختیار کمپ‌ها قرار گیرد و در بحث مبارزه با موادمخدر و اعتیاد تمامی دستگاه‌های اجرایی باید اقدام کنند.

خدمات زیربنایی باید به صورت پایدار در اختیار کمپ‌ها قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در جلسه شورای موادمخدر که روز گذشته در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از کمپ‌های نگهداری معتادان و مراکز ترک اعتیاد استان تهران در محدوده شهرستان ری قرار دارد و درنتیجه خدمات بسیاری از سوی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای نظامی و انتظامی شهرستان به مراکز ماده ۱۶ و ۱۵ استان تهران ارائه می‌شود.

وی افزود: در آغاز شیوع بیماری کرونا به دستور ستاد مقابله با کرونا کسانی که در این مراکز نگهداری می‌شدند مورد آزمایش قرار گرفتند که تمامی این خدمات از سوی کادر درمانی شهرستان ارائه شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری بیان کرد: رهاشدگی معتادان در سطح شهر که در روزهای عید نوروز اتفاق افتاد، سیمای شهر تهران و شهرستان ری و سایر شهرهای مجاور را نازیبا کرد و در این زمان بود که خدمات واحدهای نگهداری از معتادان متجاهر نمایان شد.

توکلی تصریح کرد: پس از نمایان شدن مشکلات ناشی از رهاشدگی معتادان جلسات ویژه‌ای برای ساماندهی این افراد تشکیل و در نهایت مجدداً با تلاش‌های مراکز معتادان از سطح شهر جمع‌آوری و به مراکز مربوطه منتقل شدند تا با اقدامات لازم مجدداً به سطح جامعه بازگردند.

وی تأکید کرد: شهرستان ری به عنوان یکی از مبادی ورودی ۱۷ استان کشور محسوب می‌شود لذا در میزان کشفیات و موارد ترانزیت مواد مخدر توفیقات بسیار خوبی توسط نیروی انتظامی شهرستان ری حاصل شده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه تشکیل شورای هماهنگی اثربخشی قابل تأملی در شهرستان ری دارد، گفت: شورای هماهنگی باید اثربخشی خوبی در جامعه داشته باشد و درمان معتادان باید به گونه‌ای باشد که افراد در سلامت کامل به جامعه بازگردند.

توکلی ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود که خدمات زیربنایی به صورت پایدار در اختیار کمپ‌ها قرار گیرد و در بحث موادمخدر و اعتیاد تمامی دستگاه‌های اجرایی باید اقدام کنند.

وی اذعان کرد: باید تلاش کنیم که نظارت‌ها از مراکز ۱۵ و ۱۶ جدی و بازدیدها به نحوی باشد که در صورت مشاهده تخلف پرونده رسیدگی تشکیل شود چرا که نظارت‌ها باعث افزایش رضایتمندی مردم می‌شود.

معاون استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: پاکسازی نقاط آلوده شهرستان بر اساس کشفیات کلانتری‌ها مشخص می شود لذا وقتی کشفیات یک کلانتری بالا است باید طرح مقابله با فروش و استفاده موادمخدر در همان محل و بخش در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول