اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افتتاح کاخ تنیس و مجتمع آبی با حضور «رحمان»

با حضور رئیس جمهور تاجیکستان و شهردار «دوشنبه» کاخ تنیس و مجتمع بزرگ ورزشی آبی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

افتتاح کاخ تنیس و مجتمع آبی با حضور «رحمان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، با حضور «امامعلی رحمان» رئیس جمهور و «رستم امامعلی» شهردار پایتخت تاجیکستان در شهر دوشنبه کاخ تنیس و مجتمع آبی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

گفتنی است که کاخ تنیس و مجتمع ورزشی آبی شهر دوشنبه یکی از بزرگترین مجتمع‌های ورزشی در تاجیکستان بوده و در مساحت 10 هکتاری روبروی پارک «عمر خیام» بنیاد شده است.

ساخت و ساز این مجتمع در سال 2012 میلادی و با سرمایه‌گذاری 945 میلیون سامانی از بودجه شهر دوشنبه آغاز شده بود.

در محل مجتمع کاخ تنیس با 3000 صندلی و پارکینگ زیرزمینی برای 280 وسایل نقلیه، کاخ ورزش آبی با 2000 صندلی، یک استخر روباز برای 285 صندلی واقع شدند. همچنین 8 زمین تنیس در کنار آن نیز ساخته شده است که برای هر کدام هزار صندلی پیش‌بینی شده است.

پروژه این مجتمع با فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های آبی هماهنگ شده است و حین ساخت آن تمام پیشنهادات و توصیه‌های این سازمان جهانی مورد توجه قرار گرفته است.

طی سال‌های 2011-2019 میلادی در تاجیکستان با بودجه دولتی و سهم تجار و افراد جداگانه 2550 اماکن ورزشی جدید احداث و بیش از 2000  سالن دیگر تعمیر و بازسازی شدند.

در حال حاضر در قلمرو تاجیکستان 11 هزار امکانات ورزشی مانند 122 استادیوم، بیش از 7200 میدان ورزشی، 1803 سالن ورزشی، 93 استخر، 37 مجتمع و 804 مرکز ورزشی ویژه وجود دارد.


انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول