اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

شورای سیاست‌گذاری صندوق‌های تابعه وزارت‌ صنعت تشکیل شد

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با حضور 5 صندوق حمایتی تابعه وزارتخانه و تعدادی از کارشناسان مالی و بانکی‌، شورای سیاست‌گذاری برای این صندوق‌ها تعریف شد تا تغییراتی در رویه‌ها و اقدامات صندوق ها صورت گیرد.

شورای سیاست‌گذاری صندوق‌های تابعه وزارت‌ صنعت تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس، سعید زرندی در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری صندوق‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: صندوق‌های تابعه وزارتخانه هر کدام مستقلاً اقدامات مؤثر و خوبی در حمایت از بخش تولید و تجارت انجام می‌دهند، اما نیاز است بازتعریفی در روند کاری آنها در راستای اهداف وزارتخانه صورت گیرد.

وی افزود: یکی از مهمترین موضوعات این است که حرکت این صندوق‌ها به طرف موضوع ساخت داخل برود و همه انرژی و پتانسیل‌های پنج صندوق در خدمت سیاست تعمیق ساخت داخل قرار گیرد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اولویت‌ها را در شورای سیاست‌گذاری صندوق‌ها بر اساس برنامه‌های وزارتخانه تعریف می‌کنیم و سپس ظرفیت صندوق‌ها را بر روی این اولویت‌ها و گلوگاه‌ها سوق می‌دهیم.

زرندی همچنین گفت: باید پیوندی بین گلوگاه‌های سرمایه‌گذاری، تأمین مالی و صندوق‌های پنج‌گانه تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در کنار این موضوع، افزایش سرمایه صندوق‌ها، تغییر در اساسنامه و قوانین و حرکت به طرف کنسرسیوم کردن، برخی اقدامات مهم است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: رکن ضامن در استفاده از ابزارهای بازار سرمایه از موضوعاتی است که باید از ظرفیت صندوق‌ها بهره برد.

زرندی گفت: باید از ظرفیت و توانمندی صندوق‌ها در تأمین مالی از طریق بورس استفاده شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تأکید کرد: باید یک نگاه نو و جدید به موضوع صندوق‌ها در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شود و تلاش داریم در شورای سیاست‌گذاری این مهم اتفاق افتاده و ریل‌گذاری جدیدی برای آن انجام دهیم.

در این جلسه که مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک،صندوق ضمانت صادرات ایران، صندوق توسعه صنایع دریایی، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته و صندوق بیمه سرمایه گذاری و فعالیتهای معدنی حضور داشتند در خصوص برنامه مشترک بحث و نظرات مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این جلسه مقرر شد، جلسات شورای سیاست گذاری این پنج صندوق با محوریت معاونت طرح و برنامه به طور منظم برای تهیه نقشه راه جدید برای صندوق‌ها برگزار شود. سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به تازگی مسئولیت ساماندهی، نظارت و سیاست‌گذاری این صندوق‌ها را به معاونت طرح و برنامه سپرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول