اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آتش گریزمی سرخس پس از 5 ساعت تلاش مهار شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از وقوع آتش‌سوزی گسترده در منطقه حفاظت شده گریزمی سرخس خبر داد.

آتش گریزمی سرخس پس از 5 ساعت تلاش مهار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی اظهار کرد: این دومین گزارش آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی طی سه روز گذشته است و متأسفانه در این حادثه نیز 22 هکتار از پوشش جنگلی منطقه خاکستر شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: ساعت 15 روز گذشته به‌دنبال دریافت گزارش وقوع آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده گریزمی، مأموران یگان حفاظت محیط زیست در سرخس بلافاصله عازم محل شدند و با همکاری مأموران یگان منابع طبیعی و مشارکت جوامع محلی پس از 5 ساعت موفق به مهار آتش شدند.

وی افزود: در این حادثه که بررسی علت وقوع آن در دست بررسی است، 22 هکتار از مراتع در آتش سوخت و این روزها یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان خصوصا عرصه‌های مستعد آتش‌سوزی در حالت آماده‌باش برای مقابله و مهار آتش هستند.

همتی ضمن اشاره به سوختن 200  اصله درخت و درختچه در این حادثه گفت: 20 اصله درخت و 50 اصله درختچه به‌طور کامل سوخته و از بین رفته‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نوع پوشش منطقه را جنگلی بوته‌ای، درختان پسته و گیاهان درمنه و خانواده گندمیان عنوان کرد و افزود: لازم است گردشگران هنگام عبور از مسیرهای مرتعی و جنگلی، از پرتاب ته سیگار، بطری پلاستیکی و شیشه‌ای که سبب تمرکز نور خورشید و بروز آتش‌سوزی در علوفه خشک کف جنگل‌ها و سرایت به سایر رستنی‌ها می‌شود، جدا بپرهیزند.

وی تصریح کرد: متأسفانه از ابتدای شروع فصل گرما تاکنون نزدیک به 150 هکتار از عرصه‌های طبیعی استان طعمه آتش‌سوزی شده‌اند و عمده این حوادث نیز ناشی از بی‌احتیاطی گردشگران، دامداران و کشاورزان محلی بوده است.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول