اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

تولید اقلام جانبی انیمیشن «بچه ‌زرنگ»/ فیلم‌های کوتاه اکران اینترنتی می‌شوند

انجمن سینمای جوانان ایران گزیده فیلم‌های کوتاه را هر هفته از طریق سرویس‌های نمایش اینترنتی به تماشا می‌گذارد.

 

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، طبق اعلام روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نمایش اینترنتی فیلم‌های کوتاه انجمن به زودی آغاز خواهد شد.

بر این اساس، گزیده‌ای از تولیدات انجمن در چند سال اخیر هر پنجشنبه در سامانه‌‌های: «ودیو» و «هاشور» منتشر خواهند شد. همچنین تعدادی از فیلم‌های موفق در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تا پایان سال به صورت هفتگی از طریق این سرویس‌ها به نمایش درخواهند آمد.

این برنامه با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت پلت‌فرم‌ها در زمینه انتشار و نمایش فیلم‌های کوتاه، آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان عام با فیلم کوتاه و همچنین دسترسی آسان‌تر فیلم‌سازان جوان به فیلم‌های کوتاهِ باکیفیت در دستورکار انجمن قرار گرفته است.

شروع اولین اکران اینترنتی تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران، روز پنجشنبه نهم مرداد ۱۳۹۹ خواهد بود.

 

 

* تولید سریال و اقلام جانبی انیمیشن «بچه ‌زرنگ»

حامد جعفری، تهیه‎ کننده «بچه زرنگ» از تولید سریال این انیمیشن سینمایی و اقلام جانبی آن خبر داد و گفت: حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در عرصه انیمیشن سینمایی اقدامی مبارک است که سبب شد تا انیمیشن ایران چند گام موثر و چشم‌گیر رو به‎ جلو بردارد.
وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری گروه هنرپویا همزمان با تولید انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» در حوزه مرچندایزینگ هم ورود کرده و به طراحی بیش از ۴۰۰ قلم کالا و محصول مرتبط با این انیمیشن در دسته‌بندی‌های اسباب‌بازی و عروسک، کتاب، لوازم التحریر، پوشاک، مواد بهداشتی، لوازم اتاق خواب، تم تولد و... پرداخته است. ان‌شاءالله برای اولین بار در کشور شاهد تکمیل زنجیره شخصیت پردازی یک انیمیشن سینمایی به صورت حرفه ای و تولید اقلام جانبی یک انیمیشن به صورت گسترده همزمان با اکران آن در سینماها خواهیم بود.
تهیه‌کننده «بچه زرنگ» ادامه داد: تولید سریال «بچه زرنگ» نیز در همان ابتدای کار توسط مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد تاکید قرار گرفت و برنامه‌ریزی‌ها برای ساخت آن در هنرپویا انجام شد. هم اکنون نیز مقدمات لازم برای تولید این سریال انجام گرفته و جنبه اجرایی یافته است. ما می‌توانیم این نوید را به همه فرزندان سرزمین عزیزمان و والدین‌شان بدهیم که بعد از اکران این انیمیشن سینمایی، شاهد سریال انیمیشن‌ «بچه زرنگ» با کیفیت و محتوایی سالم و آموزنده خواهیم بود.
جعفری تاکید کرد: تجربه موفق سال‌های متمادی کانون در عرضه بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان و تجربه هنرپویا در دو انیمیشن پرفروش «شاهزاده روم» و «فیلشاه» به ما این نوید را می‌دهد که صادرات انیمیشن‌های ایرانی به خارج از مرزهای کشورمان هم، دیگر یک رویا نخواهد بود. فعالان انیمیشن کشور هم  که علاقمند به فعالیت در حوزه بین المللی هستند، می توانند به جای اینکه گوشه‌ای از تولیدات و محتوای استدیوها و کمپانی‌های خارجی را در ایران تولید کنند، ایده‌های خود را در ایران بسازند و برای ورود آثار خودشان به بازارهای جهانی برنامه ریزی جدی تری داشته باشند.
وی ادامه داد: ما و همه همکاران‌مان در هنرپویا، تمام تلاش‌مان را کرده‌ایم تا «بچه زرنگ» به مراتب بهتر از فیلشاهی باشد که توانست در روسیه و لبنان به صورت گسترده اکران شود و در چند کشور دیگر نیز به نمایش محدود دست یابد.
تهیه‌کننده «بچه‌ زرنگ» در پایان گفت: قطعا تجربه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در عرصه‌های بین‌المللی فیلم‌های سینمایی کودک و نوجوان کمک بزرگی خواهد بود تا شاهد درخشش هرچه بیشتر «بچه زرنگ» در خارج از مرزهای کشورمان باشیم. مشارکت کانون و هنرپویا در تولید این محصول یک همکاری استراتژیک بود که ان شاءالله در آینده نزدیک، شاهد ثمرات فراوان آن برای صنعت سینما و انیمیشن کشور خواهیم بود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول