اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

اسپر: واشنگتن همچنان به فروش تسلیحات به تایوان ادامه می‌دهد

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که واشنگتن با وجود مخالفت پکن، همچنان به فروش تسلیحات به تایوان ادامه می‌دهد.

اسپر: واشنگتن همچنان به فروش تسلیحات به تایوان ادامه می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه گفت که قصد دارد طی سال جاری به چین سفر کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی در ادامه سخنانش با اتهام زنی به چین گفت که حزب کمونیست چین همچنان اقدامات خبیثانه خود را ادامه می‌دهد.

با وجود مخالفت قاطعانه پکن با فروش تسلیحات به تایوان اما اسپر تاکید کرد که واشنگتن همچنان به فروش تسلیحات به تایوان ادامه خواهد داد.

این  در حالی است  که پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. یک ژنرال ارشد ارتش خلق چین نیز به تازگی  هشدار داد  اگر هیچ راهی برای توقف استقلال تایوان از چین نباشد گزینه حمله نظامی به تایوان یکی از گزینه‌های پکن است. (جزئیات بیشتر)

دولت چین در سال ۲۰۰۵ قانونی را تصویب کرد که به موجب آن پکن می‌تواند از نیروی نظامی به منظور جلوگیری از اقدام تایوان در جدایی و استقلال از چین استفاده کند.

رئیس‌جمهور تایوان پیشتر اعلام کرد که او آمادگی مذاکره با چین را دارد اما نمی‌تواند پیشنهاد پکن درباره سیاست «یک کشور، دو سیستم» را بپذیرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول