اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست‌ از رئیس جمهور تونس برای پایان دادن به دخالت‌های عربستان و امارات

مشاور سابق دولت پیشبرد امور تونس از رئیس جمهور کشورش خواست به دخالت‌های عربستان و امارات پایان دهد تا مردم این کشور خودشان برای حل مسائل تصمیم گیری کنند.

درخواست‌ از رئیس جمهور تونس برای پایان دادن به دخالت‌های عربستان و امارات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مشاور سابق دولت پیشبرد امور تونس از «قیس سعید» رئیس جمهور کشورش خواست تا به تلاش عربستان و امارات برای گسترش هرج و مرج در تونس خاتمه دهد.

«جوهر بن مبارک» مشاور مستعفی دولت پیشبرد امور «الیاس الفخفاخ»  در فیس بوک نوشت: «باید یک موضع سیاسی و دیپلماتیک سخت و قاطع در قبال قدرت‌هایی منطقه‌ای اتخاذ شود که اوضاع داخلی کشور را تخریب کرده‌اند و در راس آنها عربستان و امارات هستند».

این فعال سیاسی و حقوقی در تونس گفت: این قضیه( موضع محکم تونس در قبال دخالت‌های سعودی-اماراتی) باید مثل یک موشک روی سکو نصب و بی درنگ شلیک شود، سپس برای برون رفت از مسائل داخلی فرزندان این سرزمین واحد با یکدیگر به تفاهم خواهند رسید.

بن مبارک این پیام را در واکنش به سخنان قیس سعید بیان داشت که از امکان انحلال پارلمان تونس در صورت ادامه توقف کار آن گفته و تاکید کرده بود که ابزارهای قانونی این کار را در اختیار دارد که همچون موشکی روی سکو نصب و آماده شلیک است تا به تعبیر خود مانع فروپاشی نهادهای دولتی شود.

الیاس الفخفاخ که آبان ماه گذشته مامور تشکیل کابینه تونس شد، یک هفته پیش پس از اعتراض برخی احزاب و در راس آن جنبش اسلام گرای النهضه به عملکرد وی برای حل بحران اقتصادی در شرایط کرونا از پست نخست وزیری تونس استعفا داد.

به دنبال آن،  چهار فراکسیون پارلمانی تونس در لایحه‌ای که به امضای ۷۳ نماینده رسیده است، خواستار سلب اعتماد از راشد الغنوشی به عنوان رئیس پارلمان این کشور شدند.

این نمایندگان که بیشتر از سه حزب شریک دولت الفخفاخ هستند، الغنوشی را به نقض برخی قوانین و شکست در مدیریت جلسات پارلمان متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول