اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«فشار روی گردن» در ایالت محل قتل «جورج فلوید» ممنوع شد

قانون‌گذاران ایالت مینه‌سوتا که محل به قتل رسیدن «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی است، به اتفاق آرا بسته‌ای اصلاحی را تصویب کردند که پلیس را از استفاده از روش فشار روی گردن هنگام بازداشت متهمان منع می‌کند.

«فشار روی گردن» در ایالت محل قتل «جورج فلوید» ممنوع شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، قانون‌گذاران ایالت «مینه‌سوتا» امروز سه‌شنبه بسته‌ای را در خصوص مسئولیت‌پذیری پلیس تصویب کردند که وارد آوردن فشار بر روی گردن را مانند اتفاقی که در همین ایالت به مرگ «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی منجر شد، ممنوع می‌کند.

به گزارش «آسوشیتد پرس»، گفته می‌شود این بسته گسترده، یکی از مهمترین تغییرات در سال‌های گذشته در سیستم دادرسی کیفری این ایالت است و بستن راه تنفس و آموزش‌های «روش جنگجویانه» که در آن به افسران تعلیم داده می‌شود که همه مواجهات را ذاتاً خطرناک ببینند، ممنوع می‌کند.

این بسته بعد از حدود دو ماه مذاکره پس از قتل فلوید در ۲۵ مه به تصویب رسید. این شهروند سیاه‌پوست در حالی که به دستانش دستبند زده شده بود و صورتش به سمت کف خیابان بود، راه گلویش به مدت ۸ دقیقه از سوی سه افسر سفید پوست پلیس که تلاش می‌کردند او را به همان حالت نگه دارند، بسته شد و سرانجام به قتل رسید.

این بسته در مجلس مینه‌سوتا با ۱۰۲ رای موافق در مقابل ۲۹ رای مخالف قبل از نیمه‌شب به وقت محلی مورد پذیرش قرار گرفت و بعد در سنا ۶۰ به ۷ تصویب شد و چند ساعت بعد در اختیار فرماندار قرار گرفت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول