اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

خالق «هری پاتر» برای مخالفت با همجنس بازها همچنان بها می پردازد/حذف تمام فیلم ها از «اچ بی اُمکس»

همچنان فشارها از جانب طرفداران همجنسبازها و جامعه LGBTQ بر «جی کی رولینگ» خالق «هری پاتر» ادامه دارد و به محض اینکه واکنشی علیه این گروه نشان می دهد به فاصله اندکی با پاسخ آنان مواجه می شود.

خالق «هری پاتر» برای مخالفت با همجنس بازها همچنان بها می پردازد/حذف تمام فیلم ها از «اچ بی اُمکس»

خبرگزاری فارس ـ گروه سینما ـ علیرضا سپهوند: سال گذشته جِی‌کِی‌رولینگ نویسنده سری داستان‌های «هری پاتر» که نسخه مکتوب و فیلمی‌اش از پرمخاطب‌ترین‌های تاریخ به‌ شمار می‌رود با دفاع از محققی که نظراتش گروه همجنس‌بازها را برافروخته بود، اظهار داشت جنسیت بیولوژیکی قابل تغییر نیست. گروه‌های به اصطلاح مدافع همجنس‌بازان،  به خاطر سخنان ضد همجنس‌گرایانه «جِی‌کِی‌ رولینگ» نویسنده «هری پاتر» به وی تاختند. 

یکی از محققان نتایج تحقیقات و آزمایشات ژنتیکی خود را در رد وجود هرگونه ژن یا جنسیت بیولوژیکی که به همجنس‌گرایی مرتبط باشد، ارائه کرد و به شدت مورد حمله همجنس‌بازان قرار گرفت این بدان معنا بود که همان «همجنسبازی» درست ترین واژه برای اطلاق این کج رفتاری جنسی است که بخشی از غرب نام «همجنسگرایی» بر آن نهاده اند تا به زور آن را برآمده از خلقت انسان عنوان کنند.

خانم رولینگ نیز نتیجه تحقیقات این دانشمند را تایید کرد و اظهار داشت که «جنسیت بیولوژیکی قابل تغییر نیست». بدین معنا که هیچ‌گونه ژن یا شرایط فیزیولوژی حامل همجنس‌گرایی وجود ندارد که همین باعث رد تمام ادعاهای همجنس‌بازان در ژنتیکی بودن این ناهنجاری می‌شود. همین امر باعث حمله این قشر ابتدا به محقق و سپس به خانم رولینگ شد.

همچنان فشارها از جانب طرفداران همجنسبازها و جامعه LGBTQ بر «جی کی رولینگ» ادامه دارد و به محض اینکه در واکنشی علیه این گروه نشان می دهد به فاصله اندکی با پاسخ آنان مواجه می شود

 

زنی که به خاطر ترس از همجنسبازها اخراج شد!

یکی دیگر از اقدامات خالق هری پاتر در دفاع از زنی بود که به خاطر اینکه گفته بود حس خوبی به همکاران همجنسبازش ندارد از کار اخراج شده بود و خانم رولینگ از او دفاع کرده بود. «مایا فورستِیتِر» که خانم رولینگ در پیام خود از او حمایت کرد زنی شاغل در لندن بود که در سپتامبر ۲۰۱۸ بخاطر اینکه اعلام کرده بود نسبت به همکاران همجنس‌باز نوعی «ترنسوفوبیا» دارد و خواستار جابجایی شده بود، از سوی مسئولین و کارفرمایانش از کار اخراج شد. او در «مرکز جهانی توسعه» در لندن مشغول به کار بود. 

 

رولینگ در دفاع از این زن در حساب توئیتری خود نوشت: «لطفا هرچه دوست دارید بپوشید، و خود را هرآنچه که دوست دارید بنامید! با هرکه دوست دارید باشید. در صلح و امنیت زندگی کنید، اما زنان را به خاطر بیان نظرشان در مورد جنسیت از کار اخراج نکنید!#IStandWithMaya #ThisIsNotADrill»(هشتگ من کنار «مایا» ایستاده‌ام)

 

حالا همچنان فشارها از جانب طرفداران همجنسبازها و جامعه LGBTQ بر «جی کی رولینگ» خالق «هری پاتر» ادامه دارد و به محض اینکه واکنشی علیه این گروه نشان می دهد به فاصله اندکی با پاسخ آنان مواجه می شود. در آخرین مورد از این فشارها حذف تمام سری فیلم های «هری پاتر» از شبکه پربیننده جهانی «HBO Max» خبرساز شده است.

«مایا فورستِیتِر» که خانم رولینگ در پیام خود از او حمایت کرد زنی شاغل در لندن بود که در سپتامبر ۲۰۱۸ بخاطر اینکه اعلام کرده بود نسبت به همکاران همجنس‌باز نوعی «ترنسوفوبیا» دارد و خواستار جابجایی شده بود، از سوی مسئولین و کارفرمایانش از کار اخراج شد

 

تمام هشت فیلم سینمایی «هری پاتر» تا ماه آینده میلادی از «HBO Max» برچیده خواهند شد.

سه ماه پس از اینکه «اچ بی اُ مکس» تمام هشت فیلم سینمایی «هری پاتر» را برای پخش در پلتفرم خود قرار داد، حالا در ماه آگوست آن ها را از فهرست خود حذف می کند.

 

۸ فیلم «هری پاتر» تنها پس از ۳ ماه حذف می شوند

ماه آگوست تمام فیلم‌های هری پاتر از فهرست آثار شبکه «اچ بی او مکس» حذف می‌شوند. به گزارش ورایتی علاقمندان این شخصیت و مدرسه هاگوارتز پنج هفته دیگر وقت دارند تا فیلم‌های هری پاتر را از این شبکه آنلاین تماشا کنند.

سه ماه پس از اینکه «اچ بی اُ مکس» تمام هشت فیلم سینمایی «هری پاتر» را برای پخش در پلتفرم خود قرار داد، حالا در ماه آگوست آن ها را از فهرست خود حذف می کند

 

وارنر مدیا اعلام کرد که روز بیست و پنجم ماه آگوست تمام این عناوین از فهرست فیلم‌های شبکه «اچ بی او مکس» حذف خواهند شد.

 

بهانه واهی شبکه «اچ بی اُ» برای حذف فیلم های «هری پاتر»

اخیرا «جِی کِی رولینگ» به دلیل ابراز نظراتش در مورد همجنسبازها مورد انتقادات شدید قرار گرفته است. با این وجود که منبعی به ورایتی گفت حذف این آثار از شبکه اچ  بی او ربطی به ابراز نظر خانم رولینگ ندارد بلکه به دلیل مجوز استاندارد است لیکن کاملا آشکار است که این تصمیم تنها به خاطر همان اظهار نظر خانم رولینگ صورت می گیرد.

 

هم زمان با حذف فیلم‌های هری پاتر از شبکه عناوین جدیدی به فهرست فیلم های اچ بی او مکس اضافه می‌شود که شامل فیلم های بتمن کمپانی دی سی نظیر «بتمن آغاز می‌کند» «بازگشت بتمن» «شوالیه تاریکی» «بتمن برای همیشه» و فیلم های چون «بلِ ید رانر: برش نهایی» «اِلف» «پاندای کونگ فو کار» «یازده یار اوشن» «مهمان های ناخوانده عروسی» «جوجو خرگوش» و «ریچارد جوئل» می شوند.

ماه گذشته وارنر مدیا بعد از اینکه اعلام کرد چندین عنوان از فیلم های دنیای ابر قهرمانی دی سی را از «HBO Max» را حذف می کند طرفداران این ژانر را به شدت عصبانی کرد

 

هنگامی که «HBO Max» در تاریخ ۲۷ ماه می آغاز به کار کرد، گنجاندن فیلم های کمپانی برادران وارنر غافلگیر کننده بود.  اما فیلم های «هری پاتر»، فقط برای یک دوره سه ماهه پخش شدند.

 

این هشت فیلم «هری پاتر» که بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ منتشر شده اند، به عنوان بخشی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما با ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان ثبت شدند.

در همین حال، عناوین دیگر که ماه آینده از «HBO Max» برداشته می شوند شامل «آقا و خانم اسمیت» (۲۸ آگوست) و «احمق و احمق تر» از  (۳۱ آگوست)، «غلاف تمام فلزی» «ویل هانتیگ خوب» «در واقع عشق» و «بیل را بکش ۱» و «بیل را بکش ۲» از «کوئنتین تارانتینو» و انیمیشن پرطرفدار «باب اسفنجی شلوار مکعبی» می شوند.

ماه گذشته وارنر مدیا بعد از اینکه اعلام کرد چندین عنوان از فیلم های دنیای ابر قهرمانی دی سی را از «HBO Max» را حذف می کند طرفداران این ژانر را به شدت عصبانی کرد.

 

این شرکت اواسط ماه ژوئن گفت «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» «لیگ عدالت» «چوخه انتحار» و «زن شگفت انگیز» در تاریخ یکم ماه ژوئن از شبکه «اچ بی اُ مکس» حذف خواهند شد.

اما پس از انتقادات و واکنش شدید هواداران این فیلم ها، وارنر اعلام کرد که به خاطر تقاضای عمومی، «اچ بی اُ مکس» این فیلم ها را تا دسامبر ۲۰۲۰ تمدید خواهد کرد.

جوآن «جو» رولینگ معروف به «جِی کِ رولینگ» زادهٔ ۳۱ ژوئیه ۱۹۶۵ رمان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و بشر دوست اهل بریتانیا است که عمدهٔ شهرتش را برای نوشتن مجموعه داستان‌های «هری پاتر» کسب کرده‌ است. این مجموعهٔ داستانی به ۶۵ زبان و به‌طور تقریبی در ۴۵۰ میلیون نسخه منتشر شده‌ است. کتاب‌های «هری پاتر» از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ بشر به حساب می‌آیند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول