اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

تولید ۳۱۰ تن ماهی در شهرستان اسفراین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین از رشد ۳۰ درصدی رهاسازی بچه ماهی سردابی در مزارع پرورش ماهی این شهرستان خبر داد و گفت: در سال ۹۸ تعداد ۹۸۳ هزار قطعه بچه ماهی سردابی و ۲۳ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استخرهای شهرستان رهاسازی شده که منجر به تولید ۳۱۰ تن ماهی در این شهرستان شده است.

تولید ۳۱۰ تن ماهی در شهرستان اسفراین

فائزه تاج‌آبادی در مصاحبه با خبرنگار فارس در اسفراین با اشاره به وضعیت منابع آبی در این شهرستان اظهار کرد: شهرستان اسفراین  دارای منابع آبی سطحی و زیرزمینی غنی برای پرورش ماهی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین گفت: در سطح شهرستان ۱۱ مرکز پرورش ماهی سردابی وجود دارد که ۱۰ مرکز فعال است و مشغول پرورش ماهی هستند.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ تعداد  ۹۸۳ هزار قطعه بچه ماهی  سردابی و ۲۳ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استخرهای شهرستان رهاسازی شده که منجر به تولید ۳۱۰ تن ماهی در این شهرستان شده است.

تاج آبادی با اشاره به درآمد ۷ میلیارد تومانی تولید ماهی در سال گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: در سال جاری این مدیریت افزایش تولید در واحد سطح را در دستور کار خود قرار داده و دستگاه‌های هواده را بین مراکز پرورش ماهی توزیع می‌کند و تلاش خواهد کرد تا توزیع بچه ماهی گرمابی را در استخرهای دو منظوره را نیز افزایش دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین خاطرنشان کرد: رهاسازی بچه ماهی سردابی در مزارع پرورش ماهی این شهرستان ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

مزرعه پرورش ماهی نمونه در رویین اسفراین

لینا عباسی، کارشناس تولیدات جهاد کشاورزی اسفراین نیز گفت: مزرعه پرورش ماهی سردابی روستای روئین دارای ظرفیت اسمی ۵۲ تن است  و تولید واقعی آن ۱۰۰ تن در سال است که این افزایش تولید به مدیریت صحیح و دقیق این مزرعه و همچنین مکانیزه بودن آن مربوط است.

کارشناس تولیدات جهاد کشاورزی اسفراین افزود: این مزرعه فعالیت خود را از سال ۸۴ با ظرفیت ۱۰ تن آغاز کرد ولی با مدیریت مناسب  از سال ۸۸ این ظرفیت به ۵۲ تن افزایش پیداکرده است.

عباسی خاطرنشان کرد: این مزرعه ۱۲۰۰ مترمربع مساحت دارد که تنها منبع آبگیری آن چشمه است که جزء منابع آبی زیرزمینی است که مزایای زیادی برای پرورش ماهی قزل‌آلا دارد و از هرگونه آلودگی و میکروب مبرا است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول