اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

ناو هواپیمابر«یو اس اس آیزنهاور» از دریای عرب خارج شد

نیروی دریایی آمریکا از خروج «ناو گروه آیزنهاور» خود از شمال دریای عرب و حرکت به سمت دریای سرخ خبر داد.

ناو هواپیمابر«یو اس اس آیزنهاور» از دریای عرب خارج شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروی دریایی آمریکا از خروج ناو هواپیمابر «یو اس اس دی وایت آیزنهاور»  نیروی دریایی ایالات متحده  از شمال دریای عرب خبر داد.

به نوشته وبگاه «نیروی دریایی آمریکا»  یک مقام نیروی دریایی ایالات متحده تایید کرد که این ناو هواپیمابر دیگر در این منطقه فعالیت نمی‌کند.

این ناو همراه به ناوگروهش از ماه فوریه (اسفند) همزمان با تشدید تنش ایالات متحده با ایران در دریای عرب مستقر شده بود. ناو هواپیمابر آیزنهاور اینک به سمت دریای سرخ حرکت کرده و چهار کشتی جنگی دیگر نیز آنراهمراهی میکنند.

نیروی دریایی آمریکا از احتمال جایگزین شدن ناو هواپیمابر نیمیتز با ناو آیزنهاور خودداری کرد. اینک ناو هواپیمابر نیمیتز با نیروی دریایی هند در اقیانوس هند در حال برگزاری رزمایش است. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که  نیروی دریایی آمریکا در روزهای گذشته نیز از خروج  یک ناو خود که مدتی در آبهای خلیج فارس مستقر بود، خبر داد.

بر اساس این گزارش، ناو آبی، خاکی «یو اس اس باتان» پس از مدتی استقرار در خلیج فارس، عازم پایگاه خود در «نورفلوک» در آمریکا شد.این ناو جنگی در زمان استقرار در خلیج فارس با شرکای منطقه ای ایالات متحده از جمله عربستان و امارات متحده عربی تمرینهای مشترکی  انجام داد. بخشی از این تمرینها در دو جزیره عربستانی «کاران» و «کوران» برگزار شد.

واشنگتن مدعی است که حضور ناوهای هواپیمابر در منطقه با هدف ایجاد بازدارندگی برابر ایران صورت گرفته اما تهران ضمن رد این ادعا گفت‌وگوی منطقه‌ای برای کاهش تنش  وخروج قوای بیگانه  از منطقه را  پیشنهاد کرده است.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول