اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

حمایت کمیته امداد کردستان از 72 هزار خانوار نیازمند/احداث 1000 واحد مسکونی برای مددجویان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: در حال حاضر 72 هزار خانوار نیازمند با جمعیت بالغ بر 154 هزار نفر در استان زیرپوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند.

حمایت کمیته امداد کردستان از 72 هزار خانوار نیازمند/احداث 1000 واحد مسکونی برای مددجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رسول شیخی‌زاده بعد از ظهر امروز در نشست با اعضای شورای شهر سنندج، اظهار کرد: از تلاش‌های شورای شهر در زمینه حمایت از نیازمندان تقدیر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: توجه به قشر نیازمند رسالت احاد مردم و مسئولان است و همه باید در حد توان در این راستا گام بردارد.

وی افزود: مشکلات اقتصادی که دامن‌گیر جامعه شده مربوط به امسال نیست و این مشکلات در اواخر 97 و سال 98 نیز البته باشدت کم و زیاد وجود داشته و الان بیشتر تشدید شده است.

وی خاطرنشان کرد: بار کاری کمیته امداد به خاطر همین مشکلات اقتصادی و افزایش دو برابری جامعه هدف بیشتر از گذشته شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان  با بیان اینکه آمار تحت پوشش‌های کمیته امداد در سال 96 برابر با 45 هزار خانوار بود، اذعان کرد: در حال حاضر 72 هزار خانوار با جمعیت بالغ بر 154 هزار نفر در استان زیرپوشش خدمات این نهاد قرار دارند.

شیخی‌زاده گفت: کمیته امداد امام خمینی در سرفصل‌ها مختلف از جمله پرداخت مستمری، ایجاد اشتغال، درمان، آموزش و غیره به این جامعه هدف خدمات ارائه می‌کند.

پرداخت 16 میلیارد تومان مستمری در ماه

وی با بیان اینکه در ماه‌های آخر سال 98 مستمری که به حساب مددجویان واریز می‌شد حدود 7 تا 8 میلیارد تومان بوده است، گفت: در حال حاضر ماهیانه بیش از 16 میلیارد تومان از اعتبارات این نهاد در زمینه پرداخت کمک معیشتی هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات به خاطر وضعیت اقتصادی کشور به سر فصل‌های اجتناب‌ناپذیر، اضطراری و عادی  اضافه کرد: پرداخت مستمری و بیمه مددجویان جزء هزینه‌های اجتناب‌ ناپذیر بوده و باید هر ماه پرداخت شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان  اذعان داشت: موارد پیش می‌آید که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت و باید انجام شود.

شیخی‌زاده خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی حاکم بر مردم جامعه هدف کمیته امداد را در استان افزایش و از سوی دیگر اعتبارات کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات امسال کمیته امداد نسبت به سال گذشته نه تنها کاهش نداشته بلکه رشد دارد، گفت: افزایش جامعه هدف به خاطر شرایط حاکم بر جامعه یکی از مهم‌ترین دلایل کمبود اعتبارات نسبت به سال‌های گذشته است.

وی تصریح کرد: برای پاسخگویی به نیازهای مددجویان این نهاد که در 17 سرفصل اصلی تعریف شده نیاز به حمایت سایر دستگاه‌ها، خیرین، سازمان‌های مردم نهاد و غیره هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان  اذعان داشت: شوراهای شهر در بخش احداث مسکن برای مددجویان زیرپوشش این نهاد می‌تواند کمک شایانی داشته باشد.

 هزار واحد مسکونی برای مددجویان شهری در کردستان احداث می‌شود

شیخی‌زاده از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان برنامه و بودجه برای احداث یک‌هزار واحد مسکن مددجوی شهری در استان خبر داد و گفت: 50 درصد از مبلغ احداث این واحدها توسط کمیته امداد و 50 درصد در قالب این تفاهم‌نامه از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین می‌شود.

وی گفت: در زمینه تهیه زمین در شهر سنندج با توجه به اینکه 350 واحد مسکونی سهم این شهرستان است انتظار حمایت از سوی شورای شهر را داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان  با بیان اینکه مسکن و شهرسازی در زمینه تامین زمین قول‌هایی داده که تا کنون محقق نشده است، اظهار کرد: این انتظار را از شورای شهر نیز داریم که در تهیه زمین و صدور جواز این نهاد را حمایت تا بتوانیم تعداد بیشتری از مددجویان زیرپوشش را صاحب خانه کنیم.

شیخی‌زاده تصریح کرد: ایجاد اشتغال به منظور توانمندسازی جامعه هدف از دیگر اولویت‌های کمیته امداد در کردستان است که در این سرفصل نیز شوراها می‌تواند یاری‌رسان این نهاد باشند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در کمیته امداد در دو بخش هدایت شغلی و راهیابی شغلی تقسیم شده است، گفت: اگر کسی توانایی داشته باشد در زمینه ایجاد اشتغال کار را راهبری کند و تعدادی از مددجویان را زیر چتر خود قرار دهد تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان  افزود: به کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی که مددجویان این نهاد را بکارگیری کنند تسهیلات پرداخت خواهد شد.

شیخی‌زاده اذعان داشت:  هر مجموعه کارگاهی تا 10 نفر را می‌تواند بکارگیری کنند به ازای هر نفر 50 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

وی در پایان گفت: به مناسبت عید قربان 261 تن سهمیه مرغ برای مددجویان این نهاد از سوی وزارت رفاه تهیه و در کنار این از محل اعتبارات خود این نهاد روغن، برنج و ماکارونی را تهیه و تا قبل از عید قربان در بین جامعه هدف توزیع می‌شود.

توجه به رفع مشکلات اقتصادی مردم اولویت مسوولان باشد

رئیس شورای شهر سنندج هم در این جلسه اظهار کرد: ساختار سازمان یافته در کمیته امداد حاکم است که شایسته تقدیر بوده عموم مخاطبین این نهاد حمایتی مورد رضایت مردم است.

جلال شریعتی تصریح کرد: تلاش های صورت گرفته در ایام شیوع کرونا در حمایت از اقشار نیازمند بسیار مورد توجه بوده و توانسته خدمات شایسته‌ای به جامعه هدف ارائه کند.

وی با بیان اینکه توجه به رفع مشکلات اقتصادی مردم اولویت مسوولان باشد، افزود: امروز به واسطه هجمه‌های اقتصادی دشمنان و شیوع کرونا ویروس مردم به لحاظ اقتصادی مشکلات بسیار زیادی دارند و نیاز به توجه بیشتر از سوی نهادهای حمایتی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر نهادهای حمایتی در این شرایط به فکر مردم نباشند مشکلات بخش زیادی از جامعه را از پا در می‌آورد.

انتهای پیام/2330/71/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول