اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

خسارت 3 هزار میلیاردی «حریق» به کشاورزی «رودان»

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان رودان گفت: آتش‌سوزی به بخش کشاورزی این شهرستان بیش از سه هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

خسارت 3 هزار میلیاردی «حریق» به کشاورزی «رودان»

ضیاءالدین صامتی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۵۴ هکتار از باغات و تأسیسات کشاورزی در شهرستان رودان طعمه حریق شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین آتش‌سوزی‌ها در بخش کشاورزی شهرستان در بخش‌های مرکزی و رودخانه رخ داده است، افزود: عوامل طبیعی، تغییرات اقلیمی، خطای انسانی و غیرعمدی مهمترین دلایل آن است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان رودان از عدم انجام عملیات به‌باغی و جمع‌آوری شاخه‌های خشک و هرس شده در حاشیه باغات، عدم مبارزه با علف هرز، آتش زدن بقایای گیاهی توسط زارعین و باغداران به‌عنوان مهمترین دلایل غیر طبیعی و مهم در بروز آتش‌سوزی و سرایت آن در سطح شهرستان رودان نام برد.

صامتی تصریح کرد: کشاورزان با اهتمام به برخی موارد مانند جلوگیری از رها کردن ظروف شیشه‌ای، پرهیز از آتش زدن عمدی مزارع بعد از برداشت محصول و آتش زدن بوته‌ها و مزارع به جهت غلبه بر جانوران موذی و همچنین پیشگیری از ایجاد هرگونه آتش غیر ضروری در باغات و مزارع، حذف علف‌های هرز و نصب شیرهای آبگیر در مواقع اضطراری، کمک شایانی را به عدم وقوع آتش‌سوزی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه میزان خسارت آتش‌سوزی به بخش کشاورزی شهرستان دقیقأ سه هزار و 495 میلیارد و 98 میلیون ریال برآورده شده است خاطرنشان ساخت: با شناسایی نقاط مستعد آتش‌سوزی و برگزار مانور و دوره آموزشی برای بهره‌برداران کشاورزی در شهرستان تلاش خواهیم کرد از وقوع آتش‌سوزی پیشگیری شود.

انتهای پیام/3264/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول