اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خطای انسانی 5 هکتار از مراتع استان اصفهان را به آتش کشید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از حریق در ۵ هکتار از مراتع این استان خبر داد.

خطای انسانی 5 هکتار از مراتع استان اصفهان را به آتش کشید

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: بعد از ظهر امروز حریق در مراتع نماگرد شهرستان فریدن به وسعت ۴ هکتار و همچنین در مراتع قلعه عطای شهرستان خوانسار به وسعت یک هکتار به وقوع پیوست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که خطای انسانی و بی‌احتیاطی عامل این حریق‌ها بود، افزود: با تلاش دو ساعته تیم‌های امدادی و آتش‌نشانی، یگان حفاظت از منابع طبیعی و نیز تیم‌های محلی و دهیاری‌ها حریق اطفاء شد.

وی با بیان این‌که ۹۵ درصد علت حریق‌ها خطای انسانی است، گفت: لازم است که گردشگران و افرادی که در مناطق گردشگری و مراتع تردد می‌کنند، موارد ایمنی را رعایت کنند و از خاموش شدن آتش اطمینان داشته باشند و اجسام براق و فلزی را در طبیعت رها نکنند.

شیشه‌فروش عنوان کرد: گردشگران گاهی اشیای براق و فلزی و بطری‌های آب را در مراتع و جنگل‌ها رها می‌کنند و این‌ اشیا مانند نوعی عدسی عمل کرده و سبب آتش‌سوزی در مراتع می‌شوند، گاهی نیز کشاورزان ته مانده مزارع را آتش می‌زنند و مراقبت نمی‌کنند و باد، آتش را تسری می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که مرتع‌داران و دامداران لازم است از خاموشی آتش اطمینان حاصل کنند تا باد آتش را گسترش ندهد، افزود: در صورت مشاهده آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها با شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ مرکز کنترل و حفاظت منابع طبیعی و ۱۱۲ هلال‌احمر اطلاع‌رسانی کنند تا هماهنگی‌های لازم برای مهار آتش‌سوزی انجام شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول