اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

توقیف کامیون شهرداری پیشوا در حال تخلیه غیرقانونی نخاله/ شهردار: محیط‌زیست نامه رو کند؛ محیط زیست نامه را منتشر کرد

پیشوا یکی از شهرهای جنوبی استان تهران با مخاطرات زیستی فراوان است. چندروزی که بحث توقیف یک کامیون حمل نخاله شهرداری توسط اداره محیط زیست این شهرستان حاشیه ساز شده است و هرکدام از این دو ارگان دیگری را مقصر وضع پدیدآمده می‌دانند.

توقیف کامیون شهرداری پیشوا در حال تخلیه غیرقانونی نخاله/ شهردار: محیط‌زیست نامه رو کند؛ محیط زیست نامه را منتشر کرد

خبرگزاری فارس از پیشوا؛ سیدمهدی حسینی: به سبب رشد شهرهای صنعتی در قرن بیستم و بیست و یکم مشکلات مختلف محیط زیستی برای این کره خاکی به وجود آمده است. به طبع پدیدآمدن این مشکلات، ایران نیز از آن بی بهره نبوده و در تقابل با انبوهی از مشکلات زیستی دست و پنجه نرم می‌کند.

یکی از نقاط کانونی مخاطرات زیستی مربوط به نقاط جنوبی استان تهران به جهت تراکم جمعیتی زیاد و وجود شهرک‌های صنعتی فراوان است.

پیشوا یکی از همین  شهرستان‌های جنوبی استان تهران، چندروزی است که درگیر بگو مگو مسؤولان شهری و سازمان محیط زیست شده است. 

ماجرا از چند روز پیش، زمانی آغاز شده است که سازمان محیط زیست با هماهنگی مقام قضائی اقدام به توقیف یک کامیون حمل نخاله شهرداری پیشوا کرده است. این توقیف که به مذاق شهردار پیشوا خوش نیامده است وی را واداشته تا به بیان نکاتی بپردازد که از نظرتان می‌گذرد.

شهردار پیشوا: محیط‌زیست مقصر است؛ اگر نامه‌ای دارند منتشر کنند

غلامرضا حبیبی شهردار شهرستان پیشوا در گفت وگو با خبرنگار فارس در پیشوا در خصوص  محل تخلیه نخاله‌های ساختمانی در این شهرستان اظهار کرد: در تاریخ یازده فروردین ماه سال ۹۹ نامه‌ای را خطاب به رئیس اداره محیط زیست پیشوا نوشتیم و طی آن سه نقطه را برای تخلیه نخاله ها به اداره محیط زیست پیشوا معرفی کردیم. 

وی افزود:  یکی از این سه نقطه اراضی ضلع غربی بلوار آستانه بوده، دیگری جاده محمد آباد و کارخانه آسفالت قدیم شهرداری و سومی نیز اراضی پشت CNG خلیج فارس و متعلق به شهرداری است.

شهردار پیشوا گفت:از آنجا که هیچ پاسخی را از اداره محیط زیست دریافت نکردیم برای ما به منزله نظر مثبت این اداره بر روی محل‌های پیشنهادی است. 

حبیبی در پاسخ به این که گفته می‌شود این محل‌ها در مجاورت منازل مسکونی قرار دارند نیز عنوان کرد: حداقل فاصله این محل با مناطق مسکونی بالای یک کیلومتر است که هیچ آلودگی زیست محیطی ندارد و چنانچه اگر هم  مخاطره داشته باشد محیط زیست باید به ما اعلام می‌کرد که متأسفانه هیچ پاسخی را به شهرداری پیشوا ارسال نکردند.

شهردار پیشوا در پایان خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند ضایعات و نخاله‌های ساختمانی خود را در این محل‌ها بدون پرداخت هزینه و یاجریمه‌ای خالی کنند.

محیط زیست: متولی شهرداری است، نامه زدند و ما هم با دلیل مخالفت کردیم/ بعد دوسال برخورد کردیم

امامعلی یگان زاده رئیس اداره محیط زیست شهرستان پیشوا در مصاحبه با خبرنگار فارس اظهار کرد: هر سه نقطه اعلامی شهرداری پیشوا به اداره محیط زیست به لحاظ زیست محیطی دارای اشکال بوده زیرا که در محدوده شهر، یا در جوار منازل مسکونی و یا در محل رفت‌وآمد مردم است.

وی با بیان اینکه به نامه شهرداری پیشوا مبنی بر اعلام مخالفت این سازمان پاسخ داده‌ایم، ادامه داد: این مشکل دوسال است که پدید آمده و در این دوسال با شهرداری پیشوا مماشات کرده‌ایم ولی الان به دلیل حاد شدن و همه گیری بیماری کرونا، دیگر سلامت شهروندان را به خطر نمی‌اندازیم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان پیشوا با بیان اینکه چند روز پیش با هماهنگی مقام قضائی کامیون حمل ضایعات نخاله شهرداری را توقیف کردیم افزود: نه‌تنها از کار خود پشیمان نیستیم بلکه در صورت ادامه روند غیرقانونی شهرداری، برخوردهای خود را با این سازمان شدت می‌بخشیم.

یگان زاده در خصوص مکان مناسب برای تخلیه ضایعات نیز گفت: وظیفه ما نیست که پیشنهاد بدهیم چرا که پیشنهاد دهنده باید زمین داشته باشد و متولی شهرداری است.

سلامت مردم قربانی نشود

با این حال فارغ از بحث و جدل‌ها میان دو ارگان خدمت رسان در شهرستان پیشوا آنچه که نباید نسبت بدان بی‌توجه ماند، لزوم توجه به حقوق شهروندی ساکنان پیشوا است که از بدیهی‌ترین آن‌ها می‌توان به حق بهره‌مندی مناسب از منابع طبیعی و امنیت از مخاطرات زیستی اشاره کرد.

به همین منظور می‌طلبد هرچه سریع‌تر به جای آنکه دوارگان مربوطه که بیش از دوسه کیلومتر از یکدیگر فاصله ندارند، به جای نامه‌نگاری و نخواندن آن‌ها، کمی به خود زحمت داده و در جلسات حضوری به حل و فصل محل‌های انتخابی خود بپردازند تا بیش از این سلامت مردم پیشوا قربانی بروکراسی زائد اداری و لجبازی‌ها نشود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۶/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول