اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

بررسی مسائل کلان سیاسی در رادیو گفت و گو

برنامه گفت وگوی سیاسی با دعوت از کارشناسان و اساتید علوم سیاسی در حوزه سیاست داخلی و خارجی به برسی مسائل کلان سیاسی می پردازد.

بررسی مسائل کلان سیاسی در رادیو گفت و گو

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، در برنامه گفتگوی سیاسی مباحث کلان سیاسی در حوزه داخلی و خارجی با دعوت از کارشناسان، اساتید علوم سیاسی و ارتباطات، پژوهشگران و پیشکسوتان عرصه سیاست و صاحب نظران طیف های مختلف سیاسی و اجرایی با هدف روشنگری، نقد منصفانه و ایجاد فضای همدلی مطرح خواهد شد.

در حوزه سیاست خارجی مباحث عمده ای مانند استراتژیهای کلان استکبار در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران، ، جایگاه و قدرت ایران در سطح منطقه به ویژه در فضای توافق ایران و گروه ۱+۵ و تاثیرات آن بر جایگاه منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی، در حوزه سیاست داخلی نیز مباحثی مانند ضرورت ها و الزامات تحقق همدلی و همزبانی میان دولت و ملت، واکاوی مفهوم همدلی و همزبانی به عنوان یک شعار و سیاست راهبردی ملی و دیگر مسائل سیاسی از جمله انتخابات، احزاب و مسائلی مانند آن مورد نظر برنامه گفتگوی سیاسی خواهد بود.

در این باره فریدون ماهر تهیه کننده برنامه گفت وگوی سیاسی در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: این برنامه از دوشنبه سی ام تیر تا چهارشنبه اول مرداد به ترتیب میزبان حضور  اقایان مهدی صفری(سفیر سابق ایران در چین)، مهدی چمران(رییس سابق شورای شهر تهران) و حمیدرضا آصفی(سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه ) است که به بررسی موضوعات سایه روشن های سند 25 ساله همکاری ایران و چین، مدیریت جهادی به عنوان یک ضرورت در شرایط پیچیده امروز و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران می پردازد.   

ماهر پیرامون اهمیت بررسی موضوع «سایه روشن های سند 25 ساله همکاری ایران و چین» نیز گفت: برنامه همکاری های جامع ایران و چین که در دست تدوین و نهایی شدن است، می تواند یک نقشه راه روشن و یک ریل گذاری اصولی را برای روابط دو کشور مهم در دنیای آینده ترسیم کند.ابتدای تیر امسال در خبر کوتاهی اعلام شد که پیش نویس نهایی سند «برنامه 25 ساله همکاری های جامع ایران و چین» به تصویب هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران رسید و وزارت امورخارجه مامور انجام اقدامات نهایی تا امضای این سند با طرف چینی شد. از زمان اعلام این خبر گمانه زنی های رسانه ای نیز شدت گرفت.

وی افزود: در واکنش به این خبرسازیها وزارت امور خارجه کشورمان همه این گمانه زنیها را رد و اعلام کرد هنوز دو کشور در باره جزییات این سند به توافق نرسیده اند و در صورت رسیدن به توافق هم باید سند همکاریهای ایران و چین بطور دقیق در نهادهای تصمیم گیری ایران و از آن جمله مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

وی در ادامه در خصوص اهمیت پرداختن به موضوع «مدیریت جهادی به عنوان یک ضرورت» افزود: جهاد برخلاف آنچه عموما تصور می شود، به معنای جنگیدن نیست،‌ بلکه به معنای کوشش، تلاش و فعالیت است در گفتمان انقلاب اسلامی هم این تلاش و کوشش در امتداد تحقق اهداف و آرمان های انقلاب تعریف می شود و خودش را می رساند به تمام عرضه هایی که تلاش و پشتکار انقلابی می طلبد؛ مثل عرصه مدیریت که حالا معروف شده به "مدیریت جهادی"، مدیریت جهادی به تعبیر ساده، هم "علم" را می بیند؛ هم "آرمان و ارزش های انقلابی" را و به طور ویژه در شرایطی که جامعه، مدیریت پویاتر و تلاش بیشتر را می طلبد صحبت از "مدیریت جهادی" می شود.

 گفتگوی سیاسی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 17:30 بر روی موج اف ام ردیف 5/103 مگاهرتز تقدیم مخاطبان فرهیخته رادیو گفت و گو می‌شود.

علاقمندان برای ارتباط با این برنامه و دیگر برنامه های رادیو گفت و گو می توانند از طریق سامانه پیامکی 300001035 و شماره تماس 27861035 نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح نمایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول