اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

یک باب منزل مسکونی در سنندج تملک و تخریب شد

مدیر حقوقی و املاک شهرداری سنندج از تملک و تخریب ملک مسکونی واقع در بلوار دکتر حسینی خبر داد و گفت: با هدف تعریض بلوار این بنای مسکونی تملک و تخریب شد.

یک باب منزل مسکونی در سنندج تملک و تخریب شد

امیر عمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در راستای ساماندهی و تعریض بلوار دکتر حسینی  یک باب منزل مسکونی  تملک و تخریب شد.
مدیر حقوقی و املاک شهرداری سنندج عنوان کرد: شهرداری‌ها همواره در سطح شهر و در راستای رفاه حال شهروندان  نسبت به اجرای طرح‌های عمرانی، خدماتی و رفاهی اقدام می‌کنند که ممکن است ملک  شخصی برخی از شهروندان هم در مسیر اینگونه طرح ها واقع شده باشد.

عمیدی گفت: در این صورت ملک مربوط تصرف و برای چنین پروژه‌هایی استفاده می‌شود اما در این میان مالک ملک واقع شده در طرح شهرداری بی‌نصیب نخواهد ماند و مبلغ بهای ملک تصرفی شهرداری به او پرداخته خواهد شد.

وی اظهار داشت: یک باب منزل مسکونی در بلوار دکتر حسینی نزدیک گاردریل بلوار واقع شده بود که برای شهروندان و وسائل نقلیه عبوری و به تبع آن ساکنان منزل مسکونی شخص مشکلات عدیده‌تی را فراهم آورده بود.

مدیر حقوقی و املاک شهرداری سنندج از تملک و تخریب ملک مسکونی واقع در بلوار دکتر حسینی خبر داد و گفت: این مهم به منظور تعریض بلوار جهت ایمنی شهروندان و سهولت در تردد وسایل نقلیه انجام شد.

وی بیان کرد: شهرداری سنندج سال 94 پیشنهاد خرید ملک را که قولنامه‌ای بود به مالک آن داد که توافقی صورت نگرفت.

عمیدی افزود: در سال 96 پیشنهاد مجدد جهت تملک ملک داده شد که عملیاتی نشد و پس از آن در سال 98 با صاحب ملک توافقاتی صورت گرفت.

وی همچنین خاطر نشان کرد: ساختمان واقع شده در مسیر بلوار 103 متر بوده که طبق نظر کارشناس ارزش روز آن 260 میلیون تومان ارزیابی شد.

وی تصریح کرد: زمین پیشنهادی این شهرداری به متراژ 180 متر، 140 میلیون ارزش گذاری شد و 121 میلیون تومان مابه التفاوت به مالک پرداخت شد.

عمیدی تاکید کرد: تمام مصالح ملک واقع در مسیر به مالک آن تحویل شد و هیچگونه هزینه‌ای بابت ساخت زمین هم اعم از جواز و ... توسط شهرداری  از شخص وصول نشد.

مدیر حقوقی و املاک شهرداری سنندج گفت: طبق ‌ماده واحده قانون نحوه تقویم ابنیه، املاک و اراضی مورد نیاز شهرداری‌ها؛ در تمام قوانین و مقرراتی که شهرداری‌ها مجاز به تملک ابنیه، املاک و اراضی قانونی مردم باشد در صورت عدم توافق بین‌ شهرداری و مالک، قیمت ابنیه، املاک و اراضی باید به قیمت روز قیمت‌گذاری و پرداخت شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول