اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

خاندوزی: نباید افرادی به اسم اکثریت محروم کشور صاحب رانت‌ قیر شوند

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نمایندگان به این شیوه‌ای که جمع محدودی به اسم اکثریت محروم کشور صاحب رانت‌های وکیوم باتوم شوند، خاتمه بدهند.

خاندوزی: نباید افرادی به اسم اکثریت محروم کشور صاحب رانت‌ قیر شوند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، احسان خاندوزی نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مخالفت با دو فوریت طرح الحاق یک بند تبصره یک قانون بودجه سال 1399 کل کشور، اظهار داشت:  واقعیت این است که راه‌های استان‌ها، مناطق محروم و روستاهای کشور به جهت مشکلاتی که در طرح‌های عمرانی وجود داشته و امسال نیز بیش از سال‌های گذشته است نیازمند توجهات ویژه است.

وی افزود: شیوه حمایت ما از راه‌ها و مناطق محروم و روستاها می‌تواند به نفع اقتصاد ملی یا ساز و کار آن می‌تواند مخرب وضعیت تولید، رانت‌های اقتصادی در کشور باشد.

نماینده مردم تهران گفت: متأسفانه این شیوه‌ای که ما در اختصاص یک میلیون تن قیر به صورت مقداری صورت دادیم اشتباه است در سال‌های گذشته نیز مجلس این اشتباه را مرتکب شد و سال 99 با هشدارهای دستگاه‌های نظارتی و مجمع تشخیص مصلحت نظام موفق به حذف آن شد.

خاندوزی با اشاره به متن طرح دو فوریتی درباره اصلاح قانون بودجه سال 99، گفت:‌متأسفانه در این متن باز بر مسأله یک میلیون قیر تأکید شده در حالی که اگر طبق بند دو مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه بر دولت تکلیف می‌کرد معادل ریالی یعنی 4 هزار میلیارد تومان 100 درصد تخصیص یافته و بدون اینکه سازمان برنامه و بودجه بتواند از مسؤولیت استان‌ها فرار کند به استان‌ها بر اساس پیشنهاد اصلاحی طرح می‌شد آن وقت مفاسد رانت‌هایی که از محل گرفتن وکیوم‌باتوم در محل خودسر و صادر کنند بدون اینکه مردم مناطق محروم منفعت آن را ببرند می‌توانستیم از محل این آفت به دور باشیم و اکنون هم می‌توانیم با اصلاح مصوبه کمیسیون بودجه از شیوه اصلاح گذشته مجالس قبلی آن راه را رفتند اما چیزی  نصیب مناطق محروم نشد.

وی گفت: شیوه‌های مجالس گذشته برای کسانی بود که توانستند وکیوم‌باتوم را خریداری کنند بخشی از آن را تخصیص و بخشی از آن را به صادرات خود اختصاص دادند مالیات ندادند و روابط مالی بین پالایشگاه‌ها و دولت را به هم ریختند و بورس کالا را نیز دچار آشوب  کردند.بنابر این امروز می‌توانید یکی از گام‌های مجلس یازدهم را اصلاح شیوه حمایت با تأکید بر اصل حمایت باشد.بنابر این درخواست دارم که نمایندگان صرفا به بند مصوبه کمیسیون که مبلغ ریالی آن را تکلیف و تخصیص 100درصدی برای آن بودجه گذاشته و سازمان برنامه امکان فرار ندارد بسنده کنند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: نمایندگان به این شیوه‌ای که جمع محدودی به اسم اکثریت محروم کشور صاحب رانت‌های وکیوم باتوم بشوند و بخشی از آن را در داخل صرف کنند و بعد از آن از کشور خارج کنند به این شیوه خاتمه بدهند.

وی با بیان اینکه میزان صادرات قیر ما با تولید داخل و مصرف آن سازگاری ندارد،‌گفت:‌به اشتباه این آمار را تحت عنوان مصرف داخل رقم می‌زنند اما در واقع در مبادی صادراتی به عنوان صادرات ثبت می‌شود و منفعت آن به جیب عده‌ای محدود می‌رود بنابر این اصلاح ساختار و روش حمایت را تأیید بفرمایید و با اصل حمایت همه ما موافق هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول