اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کرونا، وضعیت آباده را قرمز کرد/ عروسی و عزا تا اطلاع ثانوی تعطیل!

فرماندار آباده گفت: متاسفانه آمار مبتلایان بستری شده و همچنین مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در شهرستان آباده روندی صعودی یافته و هم اکنون این شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

کرونا، وضعیت آباده را قرمز کرد/ عروسی و عزا تا اطلاع ثانوی تعطیل!

به گزارش سرویس شهرستانهای خبرگزاری فارس از آباده، نیک مرام در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان  با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در شهرستان آباده افزود: از مجموع ۳ هزار تست انجام شده کرونا در شهرستان آباده، تاکنون پاسخ ۳۰۵ مورد آن مثبت بوده و تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در این شهرستان به ۸ نفر رسیده است.

وی با اشاره با مصوبات ستاد مدیریت بحران شهرستان آباده در خصوص برگزاری مراسم جشن و عزا در این شهرستان گفت: برگزاری هرگونه مراسم عقد و عروسی و عزای رسمی در تالارها ، منازل مسکونی و باغ ها در شهرستان آباده تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و تالارهای شهرستان نیز تا اطلاع ثانوی برای برگزاری مراسم تعطیل خواهدبود همچنین طبق مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان، هیچ اطلاعیه ترحیم یا کارت عروسی در شهرستان چاپ و منتشر نمی شود.

فرماندار اباده اظهار داشت : تا اطلاع ثانوی همه سالن‌های مطالعه کتابخانه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های ورزشی سرپوشیده، کافی‌شاپ، پارک‌ها و شهربازی در شهرستان آباده تعطیل خواهند بود همچنین رستوران‌ها و فست فودها فقط به صورت بیرون‌بر مجاز به فعالیت هستند.

 نیک مرام بیان کرد: آرایشگاه‌های مردانه نیز موظف به فعال‌سازی سیستم نوبت‌دهی غیرحضوری هستند و ورود بیش از یک شخص در آن واحد، به آرایشگاه ممنوع است.

نیک مرام با تاکید مجدد بر استفاده از ماسک در سطح اداره‌ها و اصناف اظهار کرد: ضروری است که همه متقاضیان برای ورود به اداره‌ها و دریافت خدمات دولتی، از ماسک استفاده کنند و در غیر این صورت از ارائه خدمت به آنها جلوگیری می شود.

فرماندار آباده افزود: به فروشگاه‌های بزرگ، دفاتر پیشخوان و کارگزاران دفاتر بیمه در شهرستان آباده تذکر داده شده است وملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خواهند بود و در غیر این صورت مطابق قانون با آنها برخورد می شود.

نیک مرام ادامه داد: همچنین واحدهای صنفی واقع در مجتمع‌های تجاری شهرستان، تنها در بازه زمانی ۹ صبح تا ۸ شب منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مجاز به فعالیت هستند.

وی در خصوص فعالیت اصناف در شهرستان آباده اظهار کرد: همه واحدهای صنفی در این شهرستان ملزم به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل بهداشتی توسط فروشنده و مشتری خواهند بود و در صورت مشاهده عدم رعایت این موضوع، ضمن تشکیل پرونده با واحد صنفی متخلف برخورد می‌شود.

فرماندار آباده تصریح کرد: مهار این بیماری بستگی به اراده و همکاری مردم دارد و در این راستا پرهیز از هر گونه مسافرت، حضور در میهمانی‌ها و خروج از خانه برای کارهای غیرضروری، کارساز است.

انتهای پیام/ س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول