اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

یک تحقیق جدید: آنتی بادی در موارد خفیف کرونا به سرعت کاهش می یابد

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد ایمنی در موارد خفیف ابتلا به کرونا به سرعت کاهش می‌یابد.

یک تحقیق جدید: آنتی بادی در موارد خفیف کرونا به سرعت کاهش می یابد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد ایمنی در موارد خفیف  ابتلا به کرونا به سرعت کاهش می‌یابد.

یک مطالعه منتشر شده در روز سه شنبه حاکی از آن است، در افرادی که مبتلا به موارد خفیف COVID-19 هستند، آنتی‌بادی‌های بدن در برابر ویروس کرونا در سه ماه اول پس از عفونت به شدت کاهش می‌یابد.

یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، مطالعه‌ای از ۳۴ نفر که از عفونت‌های خفیف کووید 19 بهبود یافته بودند، انجام دادند و خون افراد تحت بررسی را سه بار در طی سه ماه آزمایش کردند.

محققان در پژوهش‌های خود متوجه افت سریع آنتی بادی‌ها شدند؛ آنتی بادی نوعی پروتئین است که در دستگاه ایمنی بدن، در پاسخ به حضور آنتی‌ژن خاصی، تولید می‌شود و در خون به گردش درمی‌آید یا در محل تولید باقی می‌ماند تا به آنتی‌ژن (معمولاً اجسام بیگانه همچون باکتری و ویروس ولی گاه حتی بافت طبیعی بدن یا یک ماده غذایی است) حمله‌ور شود و آن را بی‌زیان سازد.

طبق مطالعه‌ای که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده، به طور متوسط میزان آنتی بادی طی ۷۳ روز به نصف کاهش یافته است.

این یافته‌ها ابراز نگرانی می‌کند که ایمنی هومورال در برابر SARS-CoV-2 ممکن است در افراد مبتلا به بیماری خفیف که اکثر افراد مبتلا به COVID-19 را تشکیل می‌دهند، ماندگار نباشد.

براساس این مطالعه، پژوهش‌های بیشتری لازم است تا آستانه حفاظت کمی و میزان افت آنتی بادی‌های ضد ویروسی در طول ۹۰ روز تعیین شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول