اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

قطعی برق در شهرستان ری تحت مدیریت استان تهران است

سرپرست منطقه برق شهرستان ری گفت: قطعی ها به دلیل کمبود بار است و توسط استان تهران قطع می‌شود و مدیریت برق شهرستان نمی‌تواند دخالت کند.

قطعی برق در شهرستان ری تحت مدیریت استان تهران است

داود رحیمی معاون مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران و سرپرست منطقه برق شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرری اظهار کرد: شهرستان ری با ۲۹۹ هزار مشترک برق و با دارا بودن اماکن بزرگ از جمله واحدهای صنعتی مصرف بالایی در مصرف برق دارد.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مشترکان برق این شهرستان خانگی هستند، گفت: ساعات پیک مصرف برق از شب به روز تغییر کرده و حدوداً از ساعت ۱۳ تا ۱۷ زمان اوج مصرف است که شهروندان در این مدت زمانی باید نسبت به صرفه جویی در استفاده از وسایل برقی اهتمام بیشتری داشته باشند.

سرپرست منطقه برق شهرستان ری در رابطه با خاموشی‌های اخیر تصریح کرد: برنامه‌‌ای برای قطعی برق نداریم و لذا گاهی به دلیل گرمای زیاد محدودیت بار ایجاد که موجب خاموشی مقطعی می‌شود.

رحیمی در پاسخ به این سوأل که چرا خاموشی‌ها از قبل اطلاع رسانی نمی‌شود، گفت: قطعی‌ها به صورت برنامه‌ریزی شده نیست و درصورتی که در محله‌ای مصرف برق بیش از حد باشد به دلیل محدودیت بار برق آن محله قطع می‌شود که این موضوع در اختیار برق شهرستان ری نیست و توسط استان تهران صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در شهرستان ری وجود دارد، افزود: بخش اعظم انشعابات غیرمجاز برق شهرستان ری در محدوده کابل‌های فشار قوی قرار دارند که به همین دلیل به انشعاب مجاز تبدیل نمی‌شود و این انشعابات بیشترین تأثیر منفی و بار اضافی روی خطوط انتقال برق دارند.  

سرپرست منطقه برق شهرستان ری با اشاره به طرح‌های جهادی سال جاری بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون حدود ۲۰ پروژه با اهداف تأمین برق، کاهش تلفات انرژی، رفع ضعف ولتاژ، افزایش قدرت، روشنایی و اصلاح و بهینه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال آغاز شده که برخی از آن‌ها به اتمام رسیده و برخی در حال انجام است. 

رحیمی در پایان تأکید کرد: جابه‌جایی خودسرانه شبکه خطرات متعددی به دنبال دارد لذا دهیاران روستاها نباید شبکه‌ها را جابه‌جا کنند و در صورت نیاز درخواست بدهند تا کارشناسان اداره برق اقدام به این کار کنند. 

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول