اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

افتتاح جشنواره تورنتو با «آرمان شهر آمریکایی» اسپایک لی

«آرمان شهر آمریکایی» فیلم کنسرت دیوید بایرن اثر «اسپایک لی» به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره بین المللی تورنتو اعلام شد.

افتتاح جشنواره تورنتو با «آرمان شهر آمریکایی» اسپایک لی

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، «آرمان شهر آمریکایی» نسخه سینمایی نمایش موفق تئاتر برادوی، در شب افتتاحیه چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم تورنتو اکران می شود.

 

«آرمان شهر آمریکایی» فیلم کنسرت دیوید بایرن اثر «اسپایک لی» به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره بین المللی تورنتو اعلام شد.

امسال جشنواره فیلم تورنتو به صورت گردهمایی عاشقان سینما و به خاطر بحران ویروس کرونا متفاوت از ۴۴ دوره قبل خواهد بود. از این رو تورنتو امسال به صورت ترکیبی از رویداد حضوری و مجازی برگزار می شود.

«آرمان شهر آمریکایی» یکی از موفق ترین نمایش های موزیکال تئاتر برادوی در سال ۲۰۱۹ بود و تا فوریه سال ۲۰۲۰ تمام بلیت هایش فروخته شد. «اسپایک لی» حالا فیلم خود را بر اساس همین نمایش در سالن تئاتر «هادسن» و فیلم کنسرت آن خلق کرده است. این فیلم قرار است پائیز امسال از شبکه «اچ بی اُ» پخش شود.

فیلم اسپایک لی  اما در جشنواره تورنتو در دهم سپتامبر همزمان با پخش از تلویزیون کابلی، اکران خواهد شد.

او این روزها در شرایط مطلوبی به سر می برد همچنان که درام جدیدش «پنج همخون» (Da 5 Bloods) از اول تابستان در نت فلیکس منتشر شد. لی در سال ۲۰۱۸ توانست جایزه «بهترین نویسنده» اسکار را برای فیلم «بلکککلنزمن» دریافت کند.

جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو (TIFF) یک جشنواره فیلم غیر رقابتی عمومی است که سپتامبر هر سال در تورنتو، انتاریو، کانادا برگزار می‌شود. این جشنواره پنجشنبه شب پس از روز جهانی کارگر (که در کانادا نخستین دوشنبه سپتامبر است) آغاز می‌شود و تا ده روز به درازا می‌کشد. در هر دوره بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ فیلم در حدود ۳۷ سینما در مناطق مرکزی تورنتو به نمایش گذاشته می‌شوند.

مجموع تماشاگران این جشنواره، در سال‌های اخیر بیش از ۲۵۰٬۰۰۰ نفر برای هر دوره بوده ‌است که در سال ۲۰۰۹ به بالاترین حد خود رسید. در این دوره ۲۸۷٬۰۰۰ نفر از عموم مردم و اهالی سینما با خرید بلیت در سالن‌های نمایش حضور یافتند و افزون بر آن بیش از ۲۳۹٬۰۰۰ نفر در نمایش عمومی میدان یانگ-داندس فیلم‌ها را به صورت رایگان تماشا کردند.


دیوید بایرن

جشنواره تورنتو از سال ۱۹۷۶ با عنوان «جشنواره جشنواره‌ها» آغاز به‌کار کرد. در نخستین سال برگزاری این جشنواره بیش از ۳۵ هزار نفر از بیش از ۳۰ کشور جهان در آن حضور یافتند. تا سال ۲۰۰۹، تعداد بازدیدکنندگان از ۳۳۶ فیلم از ۶۴ کشور جهان به بیش از نیم میلیون نفر رسید.

جشنواره فیلم تورنتو طی دهه‌های گذشته به یکی از معتبرترین رویدادهای هنری و سینمایی جهان تبدیل شده‌ است. در سال ۱۹۹۸ مجله ورایتی این جشنواره را از لحاظ کیفیت فیلم‌ها، ستاره‌ها و عملکرد بازار فیلم‌ها، دارای رتبه دوم پس از جشنواره فیلم کن برشمرد.

 

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول