اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کاهش ۳۰ درصدی موجودی پرونده‌های قضایی در سمنان

معاون قضایی دادگستری استان سمنان از کاهش ۳۰ درصدی موجودی تمام پرونده‌های قضایی در این استان خبر داد.

کاهش ۳۰ درصدی موجودی پرونده‌های قضایی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدعلی امیری صبح امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس‌کل دادگستری استان سمنان که با حضور معاون اول قوه قضائیه، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان و استاندار سمنان در سالن اجتماعات دادگستری استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: در دوران مدیریت هفت ساله مسؤولیت رئیس‌کل سابق دادگستری استان سمنان، شاهد کاهش ۳۰ درصدی موجودی پرونده‌های قضایی در این استان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در این دوران هفت ساله، شاهد کاهش ۳۳ درصدی موجودی پرونده‌های اجرای احکام در استان سمنان بودیم، از کاهش ۳۴ درصدی در زمان وقت‌دهی پرونده‌ها خبر داد و گفت: زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در استان سمنان در این سال‌ها از ۱۳۴ به ۷۷ روز کاهش یافته است.

معاون قضایی دادگستری استان سمنان اضافه کرد: طی دوران مدیریت هفت ساله رئیس‌کل سابق دادگستری استان سمنان، شاهد کاهش ۷۶ درصدی پرونده‌های مسن در سال ۹۸ به نسبت سال ۹۲ و کاهش ۷۴ درصدی پرونده‌های معوق در استان بوده‌ایم.

امیری با بیان اینکه طی سه ماه نخست سال ۹۹ استان سمنان در زمینه ورودی زندان با کاهش ۲۵ درصدی  کاهش ۲۶ درصدی جمعیت کیفری در مجموع این سال‌ها همراه بود، گفت: تا پایان سال ۱۳۹۴، پالایش ۱۰۰ درصدی پرونده‌های موجودی دادگستری به انجام رسید و پس از آن نیز مقرر شد تا تمامی پرونده‌ها پس از پالایش به بایگانی ارسال شود.

وی با بیان اینکه طی دوران مسؤولیت رئیس‌کل سابق دادگستری استان سمنان، بیش از ۷۰ هزار مترمربع بایگانی ریلی احداث شد، عنوان کرد: همچنین شاهد افزایش ۳۳ درصدی پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف هستیم.‌

معاون قضایی دادگستری استان سمنان با بیان اینکه با مسؤولیت رئیس‌کل سابق دادگستری استان سمنان، شاهد افزایش ۲۰ درصدی میزان مصالحه در سال ۹۸ به نسبت سال ۹۲ بوده‌ایم و در این مدت، واحدهای قضایی استان از ۱۱ به ۱۳ واحد افزایش یافت.

امیری با بیان اینکه ۶۴۹ نفر نیروی شاغل در دادگستری استان سمنان به مردم خدمات ارائه می‌کنند، گفت: سمنان، استان برتر در ابلاغ الکترونیکی بوده و ۹۶ درصد ابلاغ ها به صورت الکترونیکی صادر شده است.

وی از برگزاری بیش از ۲۰۰ جلسه دادرسی الکترونیک در استان سمنان خبر داد و گفت: رسیدگی مجازی به پرونده‌های زندانیان به ویژه زندانیانی که در شهرستان‌ها در بند هستند، انجام می‌شود.

معاون قضایی دادگستری استان سمنان افزود: در دوران مسؤولیت رئیس سابق دادگستری استان، با افزایش ۷۶ درصدی تعداد شعب مصوب از ۷۵ شعبه به ۱۳۲ شعبه در استان سمنان روبه‌رو بوده‌ایم.‌

امیری بیان کرد: در این دوران، شاهد افزایش ۴۱ درصدی در تعداد پست‌های مصوب قضایی، افزایش ۲۸ درصدی تعداد شاغلان، افزایش ۱۸ درصدی تعداد پست‌های اداری و افزایش ۳۷ درصدی تعداد کارکنان در استان بوده‌ایم.

او ادامه داد: در سال ۱۳۹۲ تعداد ۴۸۱ نفر در دادگستری استان مشغول به خدمت بوده‌اند که این عدد علی‌رغم خروج ۱۸۳ نفر از استان، در سال ۱۳۹۹ به ۶۴۹ نفر افزایش یافته است.‌

معاون قضایی دادگستری استان سمنان اضافه کرد: تشکیل کارگروه تحول سازمانی، توزیع عادلانه منابع مالی و تجهیزات اداری، افزایش ۱۳ درصدی متراژ بناهای اداری (پنج واحد سازمانی در شاهرود، چهار واحد سازمانی در میامی، سه واحد سازمانی در گرمسار، احداث طبقه فوقانی شورای حل اختلاف سمنان، احداث شورای حل اختلاف بیارجمند، ساخت سالن کنفرانس و نمازخانه دادگستری شاهرود) از اقدامات مدیریتی رئیس کل قبلی دادگستری استان سمنان است.

امیری بیان کرد: در سال ۱۳۹۴ دانشگاه علمی کاربردی قوه قضائیه و نمایشگاه دائمی انتشارات قوه قضائیه در سال ۱۳۹۷ در سمنان تأسیس شد. 

او ادامه داد: استان سمنان در بهره‌مندی از سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی رتبه نخست کشور را دارد؛ از سال ۱۳۹۲ کاغذ از مکاتبات اداری دادگستری استان حذف و با فعال شدن ۱۰۰ درصدی اتوماسیون اداری، صرفه‌جویی مناسبی در این بخش به عمل آمد.‌

معاون قضایی دادگستری استان سمنان گفت: تمام حوزه‌های قضایی استان در دوران مسؤولیت مظهری به سالن کنفرانس مجهز شد.

امیری افزود: با راه اندازی سیستم‌های ویدئو کنفرانس بسیاری از جلسات و محاکم قضایی بدون حضور افراد در مرکز استان به انجام رسیده است. 

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول