اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تصاویر | آتش‌سوزی مهیب در شمال کالیفرنیا

آتش‌سوزی‌های مهیبی در مناطق شمال شرقی ایالت «کالیفرنیا» در حال پیشروی است به طوریکه مقام‌های محلی دستور تخلیه اجباری برخی مناطق را صادر کرده‌اند.

تصاویر | آتش‌سوزی مهیب در شمال کالیفرنیا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های محلی شمال کالیفرنیا از وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده در منطقه روستایی شمال شرقی کالیفرنیا خبر داده‌اند.

گزارش‌های محلی حاکی از آن است که آتش‌سوزی گسترده (Gold fire) در منطقه روستایی شمال شرقی کالیفرنیا به تخلیه این منطقه و همچنین زخمی شدن دو آتش‌نشان منجر شد.

بنا بر گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، مقام‌های محلی گزارش کردند که دو آتش‌نشان در حین مهار آتش مهیب در شهرستان «لاسن» که روز دوشنبه به وقت محلی آغاز شد و چندصد هکتار را سوزاند، زخمی شدند.

سخنگوی آتش‌نشانی منطقه لاسن اعلام کرد که دو آتش‌نشان مجروح به بیمارستان منتقل شده‌اند اما گزارشی از وضعیت جراحات آن دو ارائه نکرد.

آتش‌سوزی گسترده‌ دیگری (Hog fire) در شهرستان لاسن، در غرب «سوزانویل» به تخلیه اجباری منطقه منجر شد و از زمان آغاز در جمعه هفته گذشته، حدود ۱۷۰ ساختمان را در معرض آتش‌سوزی قرار داده و این آتش‌ حدود ۲۳ کیلومتر مربع را دربرگرفته است.

از طرف دیگر، شبکه «بی بی سی» نیز در خصوص این آتش‌سوزی گزارش کرد، شعله‌های آتش در منطقه‌ای از کالیفرنیا پراکنده شده است و بزرگراه ۳۶ در نزدیکی سوزانویل واقع در شمال کالیفرنیا را نیز دربرگرفته است.

طبق این گزارش، آتش‌سوزی هاگ، بیش از ۱۲ هزار هکتار را دربرگرفته است و حتی این آتش‌سوزی آب و هوای مخصوص خود را پدید آورده است و رعد و برق تولید می‌کند و وضعیت به قدری وخیم است که کلانتری شهرستان لاسن دستور تخلیه اجباری ا ین منطقه را صادر کرده است.

طبق گزارش روزنامه گاردین، دو آتش‌سوزی مذکور تنها دو مورد از چندین آتش‌های گسترده‌ای هستند که در حال سوزاندن این منطقه هستند و مسئولان محلی در خصوص وضعیت پایین آمدن کیفیت هوا به دلیل آتش‌سوزی در بخش‌های مرکزی و و جنوبی کالیفرنیا هشدار داده‌اند.

واحد هواشناسی ملی برای شهرستان‌های لاسن و بخش‌هایی از «پلومس» و «سیرا» توصیه‌هایی در خصوص تراکم دود ناشی از آتش‌سوزی‌ها صادر کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که به دلیل پراکنده شدن دود غلیظ در پی وقوع آتش‌سوزی «مینرال»، هشدارهایی در خصوص پایین بودن کیفیت هوا برای شهرستانه «فرسنو» واقع در غرب «کوالینگا» صادر شده است.

آتش مینرال تا حدود ۱۱۴ کیلومتر مربع پیش‌روی کرده بود و ۶۲ درصد از آن مهار شده است و در پی آن چندین سازه از بین رفته است و همچنان ۶۰ سازه دیگر در معرض تهدید و خطر قرار دارد.

این گزارش ادامه می‌دهد که آتش‌سوزی‌های کوچک‌تر نیز موجب سوزاندن مناطق دیگری در کالیفرنیا شده است که شامل آتش‌سوزی در شهرستان «سیسکیو» می‌شود که به تخلیه اجتماع کوچکی از «هاوکینزویل» منجر شده است و حدود 182 هکتار را سوزانده است.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول