اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

چرا آمار فوتی‌های کرونا رکورد زد؟

معاون کل وزارت بهداشت گفت: برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا، عادی سازی شرایط و عادی پنداری شیوع بیماری باعث اوج گیری آمار مبتلایان و فوتی‌ها در کشور شده است.

چرا آمار فوتی‌های کرونا رکورد زد؟

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که چرا آمار فوتی‌های مبتلا به کرونا همچنان رو به افزایش است گفت: این موضوع ناشی از آن است که در مقاطعی رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سطح جامعه کاهش یافت و مردم با برگزاری مراسم‌های عروسی و و انجام سفرها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند از سوی دیگر دولت به دلیل نیازهای اقتصادی مجبور به بازگشایی اصناف و اماکن شد.

وی افزود: همانطور که بارها اظهار شده نتیجه آثار  هر تغییر مثبت و منفی اجتماعی پس از چند روز یا چند هفته خود را نشان می‌دهد به طوری که پس از 5 الی 10 روز موارد سرپایی افزایش پیدا می‌کند، دو الی چهار هفته بعد شاهد افزایش موارد بستری هستیم و از سوی دیگر 4 الی 6 هفته بعد شاهد افزایش یا کاهش موارد مرگ هستیم.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا، عادی سازی شرایط و عادی پنداری شیوع بیماری که در مردم رخ داد باعث ایجاد این تغییرات شد گفت: امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و استفاده همگانی از ماسک شاهد کاهش آمار مبتلایان باشیم اگر 95 درصد مردم هنگام ورود و خروج از منزل از ماسک استفاده کنند آمار مبتلایان به شدت کاهش خواهد یافت.

وی افزود: روند ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا نیز ادامه دارد و ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها نیز افزایش یافته است اما مهم‌ترین اصل برای مدیریت این بحران توجه مردم به نکات بهداشتی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول