اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عریقات: طرح «الحاق» به تعلیق درنیامده است

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» اعلام کرد، طرح اشغال اراضی کرانه باختری به تعلیق درنیامده زیرا درست است که ابتدای ژوئیه را به عنوان آغاز آن مشخص کرده‌اند اما نگفته‌اند که پایان آن نیز همین تاریخ است.

عریقات: طرح «الحاق» به تعلیق درنیامده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» طی سخنانی اعلام کرد، فلسطین در حال حاضر نیاز به پایان اختلافات داخلی، تقویت وحدت ملی و شراکت سیاسی دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، وی گفت: طرح «الحاق» به تعلیق درنیامده زیرا ماده ۲۹ از دولت (کابینه) ائتلافی اسرائیل می‌گوید که اول ژوئیه ابتدای اقدامات مربوط به الحاق است نه پایان آن.

رژیم صهیونیستی قصد داشت از ابتدای ژوئیه گذشته این طرح را وارد فاز اجرایی کند اما به دلایلی از آن منصرف شد.

عریقات ادامه داد، نقشه پیشنهادی از سوی رژیم صهیونیستی، تسلط امنیتی را به صورت کامل در اختیار این رژیم قرار خواهد داد و طرح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا موسوم به «معامله قرن»، «کفر عقب، شعفاط و ابودیس» را به جای قدس به عنوان پایتخت دولت فلسطین معرفی می‌کند؛ علاوه اینکه بر اساس این طرح دیواری چهار برابر دیوار موجود در اطراف شهرک‌ها ساخته خواهد شد.

وی سپس تصریح کرد: اسرائیل اجازه راهکار دو دولتی را نمی‌دهد و دولت واحد با حقوق متساوی را نمی‌پذیرد. ۴۰ درصد کودکان (فلسطینی) بین سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۷ از بین رفتند.

عریقات در ادامه گفت: ۳۷ دیدار با دولت آمریکا داشتیم که آخرین آنها در می ۲۰۱۷ بود و چهار دیدار با حضور «محمود عباس» (رئیس تشکیلات خودگردان) برگزار شد. پروژه الحاق به اسرائیل حق تعیین سرنوشت ما را می‌دهد و این جنایت جنگی است. در خصوص جنایات اسرائیل به دادگاه کیفری بین‌المللی رجوع خواهیم کرد تا این جنایات تکرار نشود؛ همه اقدامات اسرائیل مانند اعدام‌های میدانی و بازداشت‌ها، جنایت جنگی است.

وی ضمن اعلام اینکه رژیم صهیونیستی می‌خواهد تشکیلات خودگردان، سازمانی خدماتی باشد، افزود: الحاق هر متری از کرانه باختری مساوی با پایان تشکیلات است و اشغالگر باید تمام وظایف آن را بپذیرد.

رئیس کمیته اجرایی ساف در پیامی به اهالی نوار غزه گفت، نوار غزه مانند اریحا، حیفا، نابلس، طوباس و الخلیل است و قبل از سال ۱۹۴۸ «ثقل اقتصادی» بوده است.

عریقات تأکید کرد: دولتی بدون غزه وجود نخواهد داشت و هر چه به پایان اختلافات نزدیکتر می‌شویم، به استقلال نیز واقعا نزدیکتر می‌شویم.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول