اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

بی توجهی به قانون استفاده حداکثری از ساخت داخل/فقط 20 درصد ظرفیت تولید تجهیزات صنعتی فعال است

دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران با انتقاد از عدم اجرای قانون استفاده حداکثری از توان ساخت داخل در زمینه تامین تجهیزات صنعتی، گفت: در حال حاضر فقط 20 درصد ظرفیت صنعت ساخت تجهیزات فعال است.

بی توجهی به قانون  استفاده حداکثری از ساخت داخل/فقط 20 درصد ظرفیت تولید تجهیزات صنعتی فعال است

احد ذوالرحمی در گفت ‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد تأمین تجهیزات خط تولید کارخانه کاغذ خوزستان اظهار داشت: سال گذشته در جلسه هیأت نظارت بر اجرای قانون استفاده حداکثری از توان تولید داخل در وزارت صنعت، موضوع تأمین تجهیزات این کارخانه مطرح شد که نمایندگان انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی و همچنین شرکت سبز خوزستان در این جلسه حضور داشتند.

وی ادامه داد: در آن جلسه اعضای هیأت نظارت اعلام کردند که در ایجاد خط تولید کاغذ خوزستان، امکان تأمین 60 درصد تجهیزات از تولیدات داخل وجود دارد و قرار شد مدیران شرکت سبز خوزستان در خصوص نحوه تامین تجهیزات مورد نیازشان مدارک بیشتری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به این هیأت نظارت ارائه کنند.

ذوالرحمی تصریح کرد: بعد از آن، دیگر نمایندگان این شرکت در جلسات هیأت نظارت حضور پیدا نکردند و در نهایت، مصوبه شورای اقتصاد را برای تأمین 30 درصد تجهیزات از طریق ساخت داخل و 70 درصد از طریق واردات دریافت کردند.

وی با اشاره به برخی نامه‌نگاری‌های انجام شده از سوی انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی با دستگاه‌های مختلف اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری کارخانه کاغذ خوزستان 400 میلیون یورو برآورد شده که قابلیت تأمین 60 درصد تجهیزات مورد نیاز آن از طریق داخل وجود دارد. در عین حال، می‌توانستیم با قرار دادن شرکت طراحی مهندسی در کنار مجریان این طرح نسبت به بومی‌سازی تکنولوژی تولید تجهیزات وارداتی نیز اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور در واکنش به نامه نگاری ما، دستور پیگیری موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سازمان برنامه و بودجه و وزارت صنعت داده است، گفت: در حال حاضر 20 درصد ظرفیت صنعت ساخت تجهیزات کشور فعال است و بقیه این ظرفیت خالی مانده است.

به گفته دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران، هم اکنون حدود هزار سازنده بزرگ تجهیزات صنعتی در کشور وجود دارد و امکان ساخت تجهیزات یک پالایشگاه از صفر تا 100 در کشور فراهم است.

وی ادامه داد: طی 7 سال اخیر 50 تا 60 مورد داخلی‌سازی تجهیزات برای اولین بار در کشور صورت گرفته و علاوه بر بازار داخل، کشورهای اطراف نیز بازار هدف سازندگان ایرانی هستند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول