اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

«بهمن» بیمارستان می‌ماند/ برنامه‌ریزی برای جذب نیرو و افزایش تخت‌های بیمارستانی در زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشک استان زنجان با بیان اینکه در مورد بیمارستان بهمن گویا یک شرکت خصوصی وجود دارد و از این بابت که بیمارستان بهمن یک شخصیت حقوقی دارد و ما اعلام کردیم که انحلال شرکت نباید منجر به تعطیلی بیمارستان شود و بهمن تا آخر هم بیمارستان خواهد ماند و باید به مردم سرویس ارائه کند، گفت: خوشبختانه تا کنون هم اینطور بوده است و ما توانستیم از تخت‌های این بیمارستان استفاده کردیم و برای ما قابل قبول نیست که بیمارستانی با حمایت‌های دولت ایجاد شود و در زمان مورد نیاز نتوان از آن در راستای منافع مردم استفاده کرد.

«بهمن» بیمارستان می‌ماند/ برنامه‌ریزی برای جذب نیرو و افزایش تخت‌های بیمارستانی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز قزلباش ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تاکید بر اینکه عدم رعایت نکات بهداشتی و استفاده از اقلام حفاظتی یک موضوع جهانی است، اظهار کرد: استفاده و یا عدم استفاده از اقلام حفاظتی بسته به وضعیت روانی جامعه دارد و من به شمار قول می‌دهم با توجه به شرایط موجود آمار بیماران تا اواخر مردادماه کاهش خواهد یافت و سپس اگر رعایت نشود از نیمه‌های شهریور دوباره شاهد روند افزایش همه‌گیری بیماری خواهیم بود مگر اینکه به لحاظ فرهنگی بتوان اقداماتی را انجام داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در مورد ویروس کرونا تاکید بر توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی بوده است، افزود: صحبت‌ها و توصیه‌های انجام شده در مورد استفاده و یا عدم استفاده از اقلام حفاظتی نقض نشده، بلکه موضوع افزایش تعداد افرادی است که باید از ماسک استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ما هم به ایام محرم علاقه‌مند هستیم ولی آنچه که مورد تاکید است برگزاری مراسم به شکل قبلی امکان‌پذیر نیست، مثلا در مورد حسینیه و جمع شدن حجم عظیم جمعیت و سپس انتشار همین جمعیت باید گفت که برگزاری آن به شکل سابق امکان پذیر نیست، چرا که باید عظمت این مراسم حفظ شود و در حال تدارک پروتکل‌های بهداشتی برای آن باشیم و مسؤولیت ارائه الگو بر عهده نهادهای فرهنگی است تا وزارت بهداشت هم در حوزه تدوین و نهایی کردن پروتکل‌های مورد نظر وارد شود

قزلباش با بیان اینکه در مورد برگزاری برنامه‌های محرم باید ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری کند، افزود: ستادهای استانی مقابله با کرونا باید در مورد کیفیت برگزاری پیشنهاد ارائه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه کادر درمان به لحاظ درگیر بودن طی پنج ماه گذشته اصلا مرخصی نداشته‌اند، تصریح کرد: به ظرفیت موجود در مراکز درمانی تا کنون 60 تخت آی‌سی‌یو و 180 تخت هم در فضاهای موجود بیمارستانی اضافه شده است تا توان پاسخگویی به نیازمندی‌ها وجود داشته باشد.

وی از برنامه‌ریزی برای اضافه کردن 140 تخت بیمارستانی به تخت‌های فعال فعلی خبر داد و گفت: مکاتباتی هم برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی فعال در دانشگاه‌ها انجام شده است، ولی تاکنون مجوزی صادر نشده است هر چند اقداماتی برای جذب افراد فعال به صورت 89 روزه انجام شده است.

قزلباش با تاکید بر اینکه همزیستی با ویروس کرونا ادامه‌دار خواهد بود، تصریح کرد: تاکید ما بر استفاده از ماسک در هر صورت است، چه بسا اینکه خانواده‌ها باید از ماسک‌های خانگی هم استفاده کنند، چرا که عامل مهمی در پیشگیری از شیوع بیماری محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان پلاسما درمانی را در بیماری کووید 19 یک روش بالینی و تحقیقی عنوان کرد و گفت: این روش در حال حاضر به عنوان روش درمانی وارد چرخه نشده است و نتایج آن هنوز به صورت رسمی اعلام هم نشده و مجوزی در پروتکل درمانی ندارد و ما باید منتظر نتایج آن با توجه به هزینه و فایده بمانیم.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف مختلف گفت: این پروتکل‌ها احصا و ابلاغ شده است، ولی اینکه این پروتکل‌ها تا چه حد رعایت می‌شود، جای بحث دارد که بخشی مربوط به نظارت‌ها، بخشی مربوط به فعالان صنوف و از همه مهم‌تر بخشی هم مربوط به مردم است.

قزلباش با اشاره به تعطیلی برخی از صنوف به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: تعطیلی صنوف به هیچ وجه دلخواه ما نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه زنجان دو هفته است که در اوج بیماری قرار گرفته بود و حدود چهار یا پنج روز است که اوضاع رو به بهبود است، ادامه داد: ولی در پنج ماه گذشته بیشترین مراجعه به مراکز سرپایی و همچنین بستری روی داده است.

وی با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا 350 نفر از کادر درمان به بیماری کووید 19 مبتلا شده و آزمایش آن‌ها هم مثبت هم بوده‌ است و تعدادی هم مشکوک هستند، افزود: خوشبختانه نیمی از این افراد به سرکار خود  بازگشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه از نیمه خرداد آمار بیماران سرپایی ما افزایش قابل ملاحظه‌ای یافت که در اوایل تیرماه به یک هزار و 200 نفر رسید، ادامه داد: بعد از یک هفته شاهد افزایش آمار بیماران بستری هم بودیم که این آمار در نیمه تیرماه به 131 مورد هم رسید که با توجه به دوره درمان، تخت‌های بیمارستانی مدت‌ها درگیر شد.

وی با اشاره به اینکه از یک هفته قبل روند افزایش آمار بیماران مبتلا به کووید 19 متوقف شده است، تصریح کرد: به لحاظ مراجعه به مراکز سرپایی و بستری در آستانه رسیدن به وضعیت قبل هستیم.

قزلباش تعداد بیماران مثبت آزمایشگاهی را که در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند را 7 هزار 726 نفر اعلام کرد و افزود: بعد از دو هفته که آمار بیماران بستری هم اوج گرفته بود این آمار به زیر 600 نفر رسیده است و مواد مثبت آزمایشگاهی هم 2 هزار و 542 نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه آمار بیماران مراجعه کننده بدحال‌ در این ایام افزایش یافته است، افزود: نیمی از بیماران بستری در بخش آی سی یو بدحال هستند ولی در هر صورت همه تلاش ما کمک به بیماران در هر شرایطی است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد آخرین وضعیت تنها بیمارستان خصوصی استان زنجان یعنی بهمن گفت: آنچه مربوط به ما است این است که یک سرمایه‌گذاری با تلاش همه جانبه انجام شده است و انتظار ما این است که این مجموعه در راستای سلامت مردم فعالیت کند، به ویژه در این برهه از زمان که مردم استان به ارائه این خدمات نیاز دارند.

قزلباش با بیان اینکه در مورد بیمارستان بهمن گویا یک شرکت خصوصی وجود دارد و از این بابت که بیمارستان بهمن یک شخصیت حقوقی دارد و ما اعلام کردیم که انحلال شرکت نباید منجر به تعطیلی بیمارستان شود و بهمن تا آخر هم بیمارستان خواهد ماند و باید به مردم سرویس ارائه کند، ادامه داد: خوشبختانه تا کنون هم اینطور بوده است و ما توانستیم از تخت‌های این بیمارستان استفاده کردیم و برای ما قابل قبول نیست که بیمارستانی با حمایت‌های دولت ایجاد شود و در زمان مورد نیاز نتوان از آن در راستای منافع مردم استفاده کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر نگرانی موجود برای پاییز در مورد شیوع بیماری کووید 19 گفت: بیمارستان بهمن فعال خیرخواه دارد و مطمئنم برای فعال ماندن این بیمارستان تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول