اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

3500 هکتار آبیاری نوین در سنقرو کلیایی اجرا شد

فرماندار سنقروکلیایی گفت: بیش از 3500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در طول هفت سال گذشته به شبکه آبیاری نوین مجهز شده است.

3500 هکتار آبیاری نوین در سنقرو کلیایی اجرا شد

غلامرضا مرتضوی امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اجرای سیستم نوین آبیاری کشاورزی در اراضی شهرستان سنقرو کلیایی نسبت به گذشته را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: تا سال ۹۲ تنها ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی موجود مجهز به این سیستم بودند که با توجه به در نظر گرفتن مشوق‌ها و بهره‌برداری از سد شهدا در طول هفت سال گذشته در سطح ۳ هزار و 510 هکتار با اعتبار بیش از ۳۸ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی با اشاره به افزایش بهره‌وری و خودکفایی در تولید، افزود: در راستای مقابله با بحران کم‌آبی و افزایش تولید و بهره‌وری محصولات کشاورزی اجرای سیستم آبیاری نوین به عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار دارد.

فرماندار سنقرو کلیایی با بیان اینکه هم‌اکنون ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به صورت نوین آبیاری می‌شود، افزود: با بررسی کارشناسان و با انجام مطالعات اولیه در سطح بالغ بر ۶ هزار هکتار دیگر نیز ظرفیت اجرای این طرح وجود دارد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول