اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

تشکیل بزرگ‌ترین گروه سرود دینی و حماسی در ایام کرونا

رئیس فرهنگسرای بهمن از تشکیل بزرگ‌ترین گروه سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد و گفت: این گروه با ۱۲۰ عضو ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تمرین، تولید و ضبط سرود با موضوعات مذهبی و دینی، حماسی و انقلابی می‌پردازد.

تشکیل بزرگ‌ترین گروه سرود دینی و حماسی در ایام کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌اصغر خسروی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۶ از تشکیل بزرگ‌ترین گروه سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این فرهنگسرا خبر داد و گفت: نقش هنر و به طور ویژه سرود و نغمه‌های اثربخش و حماسی در دستاوردهای انقلاب و نظام یک نکته مهم و دارای حائز اهمیت بوده است. 

رییس فرهنگسرای بهمن ادامه داد: اگر نگاهی به مولفه‌های پیروزی و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران داشته باشیم، خواهیم دید که یکی از عناصری که در حفظ روحیه حماسی مردم و تقویت هویت ملی و دینی نسل جوان و انتقال بسیاری از فرهنگ‌ها و ارزش‌ها و هنجارهای دینی تأثیر داشته، سرود و نغمه‌های دینی و انقلابی بوده است.

خسروی به غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی نوجوانان و تشکیل گروه سرود ۱۲۰ نفره دانش‌آموزی در فرهنگسرای بهمن اشاره کرد و گفت: پس از استعدادیابی و انجام آزمون‌های مختلف در واحد موسیقی فرهنگسرای بهمن با حضور مربیان مجرب، این گروه با ۱۲۰ عضو تشکیل شد و به سرپرستی مهدی میناخانی و مدیریت مهدی غلامی، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تمرین، تولید و ضبط سرود با موضوعات مذهبی و دینی، حماسی و انقلابی خواهد پرداخت.

رئیس فرهنگسرای بهمن به وضعیت پیش آمده شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم با یک عزم ملی، وضعیت کشور بهبود یابد و با برگشتن زندگی به روال عادی، شاهد حضور پررنگ شهروندان در فرهنگسراهای تهران باشیم تا شهروندان با حضور در برنامه‌های مختلف از اجراهای گروه سرود فرهنگسرای بهمن استفاده کنند. 

وی ضمن اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی منطقه ۱۶ در فضای مجازی گفت: برنامه‌های فرهنگی هنری در مناسبت‌های مختلف به صورت مجازی و آنلاین در اختیار شهروندان محترم قرار می‌گیرد و ضبط اجراهای سرود توسط این گروه یکی از برنامه‌هایی است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام و در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

 خسروی در پایان گفت: قصد داریم گروه‌های سرود دیگری را نیز در گروه‌های سنی مختلف تشکیل دهیم و علاقه‌مندان می‌توانند برای عضویت در این گروه‌ها و دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن ۵۵۰۵۸۸۹۴  واحد موسیقی فرهنگسرای بهمن تماس بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول