اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تغییر نیافتن میزان صادرات نفت عراق در ماه جولای

صادرات نفت عراق از جنوب در 20 روز نخست ماه جولای به طور متوسط 2.70 میلیون بشکه در روز بوده است. این رقم نسبت به ارقام رسمی صادرات نفت از جنوب عراق در ماه ژوئن تغییر ندارد.

تغییر نیافتن میزان صادرات نفت عراق در ماه جولای

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، رویترز بر اساس آمار منابع کشتیرانی و صنعتی نوشت صادرات نفت خام عراق تاکنون در ماه جولای افزایش یافته است و به نظر می رسد که دومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک هنوز از زیر بار تعهدش به توافق کاهش تولید اوپک شانه خالی می کند.

به نقل از آمارهای ریفینیتیو ایکون و دو منبع آگاه صنعتی، صادرات نفت عراق از جنوب در 20 روز نخست ماه جولای به طور متوسط 2.70 میلیون بشکه در روز بوده است. این رقم نسبت به ارقام رسمی صادرات نفت از جنوب عراق در ماه ژوئن تغییر ندارد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس، در ماه می به منظور تقویت قیمت نفت صدمه دیده ناشی از بحران کرونا، کاهش بی سابقه عرضه نفت را آغاز کردند.

ارقام ماه جولای نشان می دهد عراق هنوز راه زیادی برای تحقق وعده های خود دارد و میزان صادرات به مراتب بیشتر از برنامه بارگیری در ماه جولای است.

عراق به اوپک پلاس گفته بود که برای جبرای تولید بیشترش در ماه های می و ژوئن، در ماه های اتی کاهش تولید بیشتری انجام خواهد داد.

منطقه جنوب، خروجی اصلی نفت خام عراق است بنابراین، بخش قابل توجهی از کاهش تولید تعهد شده به اوپک پلاس باید خود را در صادرات کمتر در این منطقه نشان دهد.

پترولاجستیک، شرکتی که محموله های نفتی را رهیابی می کند، برآورد کرد صادرات نفت عراق از پایانه های جنوبی این کشور از جمله بصره، بیشتر شده و به طور متوسط به روزانه 2.9 میلیون بشکه رسیده است که 240 هزار بشکه در روز از برآورد ماه ژوئن این شرکت کمتر است.

بغداد تمایلی برای پیوستن به توافق کاهش تولید که در سال 2017 آغاز شد، نداشت اما اکنون اعلام کرده می خواهد از توافق کاهش تولید پیروی کند.

در عین حال، آمارهای کشتیرانی در ماه جولای نشان داد که صادرات نفت این کشور از شمال نیز حداقل به 450 هزار بشکه در روز افزایش یافته است که از 370 هزار بشکه در روز در ماه ژوئن بیشتر است.

افزایش صادرات از شمال بدان معناست که صادرات عراق تاکنون در ماه جولای 80 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

بر اساس آمار اوپک، عراق در ماه ژوئن حدود 88 درصد از کاهش تولید خود را انجام داد. اگر میزان صادرات در ماه جولای ثابت بماند، میزان پایبندی به کاهش تولید به 65 درصد کاهش می یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول